גלנט ייפגש עם שר ההגנה האמריקני: "נוודא שלאיראן לא יהיה גרעין"

שר הביטחון ייפגש עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין בבריסל שבבלגיה: "נדון במימוש המחויבות המשותפת לשתי המדינות, לוודא שלאיראן לעולם לא תהיה יכולת גרעינית צבאית". כפי שפורסם בחדשות 13, הפגישה מתקיימת באופן חריג באירופה כיוון שנתניהו טרם הוזמן לבית הלבן - והשרים הבכירים לא רשאים להגיע לוושינגטון

זמן צפייה: 04:49

שר הביטחון יואב גלנט ייפגש היום (חמישי) בבריסל שבבלגיה עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין. טרם המראתו אמר גלנט: "נדון במימוש המחויבות המשותפת לשתי המדינות, לוודא שלאיראן לעולם לא תהיה יכולת גרעינית צבאית".

גלנט אמר עוד: "לפני הפגישה דנתי עם ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון בדרכים למימוש ולשימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל במזרח התיכון".

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בביקורו בישראל
מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בביקורו בישראל | צילום: רויטרס

יצוין כי על דבר הפגישה שמתקיימת באופן חריג באירופה פורסם לראשונה במהדורה המרכזית בחדשות 13. הפגישה נערכת בבריסל, כיוון שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן לבית הלבן ולכן השרים הבכירים לא רשאים להגיע לוושינגטון בהנחייתו.

עובדים במתקן גרעיני באיראן
עובדים במתקן גרעיני באיראן

בתוך כך, בניו יורק טיימס פורסם היום כי ההסכם הלא-רשמי שמסתמן בין ארה"ב לאיראן, המכונה "הפסקת אש פוליטית", כולל את הסכמת הרפובליקה האיסלאמית שלא להעשיר אורניום מעבר לרמת הייצור הנוכחית של כ-60%, ובנוסף היא תפסיק את התקיפות על יעדים אמריקנים בסוריה ובעיראק, תרחיב את שיתוף הפעולה עם פקחי הגרעין של סבא"א ותפסיק את מכירת הטילים לרוסיה. בתמורה, ארה"ב תימנע מהחמרת הסנקציות עליה, ותפסיק לפעול באו"ם ובסבא"א להחמרת הענישה נגדה.