ראש המוסד שב לארץ: המו"מ לעסקה יתחדש בשבוע הקרוב

בתום דיונים עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטר, שב ראש המוסד דדי ברנע לארץ. בפגישה הוחלט כי בשבוע הקרוב ייפתח משא ומתן על בסיס הצעות חדשות, בהובלת המתווכות מצרים וקטר - ובמעורבות של ארה"ב. ביידן: "עובדים על עסקה שתחזיר את החטופים"

זמן צפייה: 01:36

ראש המוסד דוד ברנע שב הבוקר (שבת) מפריז, לאחר פגישה שקיים עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטר. השלושה "דנו בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת משא ומתן מחודש לשחרור החטופים". בתום המפגש נמסר כי הוחלט שבמהלך השבוע הקרוב ייפתח משא ומתן "על בסיס הצעות חדשות, בהובלת המתווכות מצרים וקטר - ובמעורבות פעילה של ארה"ב".

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
יחיא סינוואר וראש ה-CIA וויליאם ברנס
מנהיג חמאס יחיא סינוואר וראש ה-CIA וויליאם ברנס | צילום: רויטרס

בתוך כך, ב-18:15 יישאו משפחות חטופים הצהרה מחוץ לקריה, "אחרי פרסום סרטון התצפיתניות, המידע על רגעי החטיפה של מתן צנגאוקר, וטרפוד העסקה מצד נתניהו ואחריותם של גנץ, אייזנקוט, גלנט ושאר חברי הקבינט". לאחר מכן תתקיים הפגנת "ליל האימהות" ב-20:30 בשער, בגין בהובלת אימהות ומשפחות חטופים.

ממטה המשפחות נמסר כי "הערב, ערב ל"ג בעומר, כשהספירה מגיעה ל-232 ימים שבהם נמצאים 125 חטופים במעמקי מנהרות חמאס, מטה המשפחות יקיים את עצרת התמיכה בקריאה אחת: לשוב למשא ומתן במיידי ולקדם עסקה שתחזיר את כולם!".

משפחות חטופים במפגש עם שגרירים ודיפלומטים בינלאומיים
משפחות חטופים במפגש עם שגרירים ודיפלומטים בינלאומיים | צילום: שגרירות גרמניה תל אביב

אתמול נפגשו קרובי חטופים שלהם אזרחות זרה עם שגרירים ודיפלומטים מאוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, דנמרק, צרפת, גרמניה, פורטוגל, סרביה, רומניה, תאילנד, בריטניה, ארגנטינה, פולין וארה"ב: "הנוכחים הבהירו למשפחות את מחויבותן של המדינות אותן הם מייצגים להמשיך ולתמוך במשפחות עד השבת החטופים. הם חזרו על קריאתם לשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים והתחייבו לשמור על קשר הדוק ומתמיד עם המשפחות, כפי שעשו מאז השבת השחורה".