כ-80 חטופים תמורת 5 ימי הפוגה: פרטים חדשים על העסקה המתגבשת

גורמים מדיניים ששוחחו עם חדשות 13 סבורים כי חמאס יסכים לשחרור של עד 100 אזרחים ישראלים תמורת מספר ימי הפסקת אש, כיוון שהוא זקוק לכל יום של הפוגה. בתוך כך: בלשכת רה"מ מבהירים כי מי שמנהל את המו"מ בנושא החטופים הם ראש המוסד ואלוף במיל' ניצן אלון. גל הירש - אמון על הקשר עם המשפחות  

זמן צפייה: 01:37

נמשכים המאמצים להגעה לעסקת שחרור חטופים: בסוף השבוע האחרון פורסם בחדשות 13 כי עסקה משמעותית שתכלול שחרור חטופים רבים - בהישג יד. הערב (ראשון), גורמים בכירים בישראל מבהירים את פרטי העסקה המתגבשת.

לפי הגורמים, במגעים בין ישראל לחמאס נידון שחרור של כ-80 אזרחים, ייתכן שאפילו 100 - במספר פעימות. בתמורה, דורש חמאס שחרור אסירים, העברת דלק לרצועה והפוגה הומניטרית של כ-5 ימים. באשר לשאלה אם צה"ל ידע לחדש את הפעילות הקרקעית ברצועה אחרי ימי ההפוגה ועצירת המומנטום של התמרון -  הבהירו הגורמים הבכירים שהמשך הפעילות הקרקעית יתאפשר מבחינה צבאית, אך תלוי בהחלטה של קבינט המלחמה.

אם כך, האם חמאס יסכים ל-5 ימי הפוגה בלבד, כשהוא יודע שישראל יודעת לחדש את התמרון ולהמיט עליו סכנה קיומית? הגורמים הבכירים אומרים בעניין זה כי אנחנו קרובים לנקודה בה חמאס יזדקק לכל יום של הפסקת אש. עם זאת, נדגיש כי כל עסקה לשחרור חטופים טרם הושגה, וגם אם תושג - לא בטוח שאכן תצא לפועל.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1211232050' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_da1q063a' duration='186']

בתוך כך, ברקע השאלות סביב ניהול נושא החטופים, מעורבתו של יוסי כהן והביקורת על תפקודו של גל הירש, לשכת רה"מ פרסמה הערב הבהרה, לפיה "המשא ומתן הבינלאומי בעניין השבת החטופים מנוהל ע"י ראש המוסד דדי ברנע ואלוף במיל' ניצן אלון. תת-אלוף במיל' גל הירש מעודכן באופן שוטף בנושא זה ומתאם את כל שאר פעולות הממשלה בנושא החטופים והנעדרים, לרבות הקשר עם המשפחות".

מדובר, למעשה, בפיצול התפקיד המסורתי של מתאם השבויים והנעדרים. בעבר, המתאם היה פועל פנימה - מול המשפחות וגורמי הממשלה, וגם החוצה - מול המתווכים הבינלאומיים. מהודעת לשכת רה"מ עולה כי כעת ישנו פיצול - ראש המוסד וניצן אלון מובילים את המו"מ ושותפים לדיונים המבצעיים שמשפיעים על נושא החטופים, ואילו הירש אמון על הקשר עם המשפחות.