רה"מ: "בסוף המלחמה לא יהיה חמאס"; מקרון הציע קואליציה בינ"ל

ביום ה-18 למלחמה, הגיע לישראל נשיא צרפת. הוא נפגש עם משפחות החטופים בנתב"ג ולאחר מכן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג - שאמר: "חמאס ביצע פשעים נגד האנושות". מקרון השיב: "אתם לא לבד". לאחר מכן נפגש נשיא צרפת עם נתניהו. בהצהרה משותפת אמר רה"מ: "מסרבים לנוכחות חמאס בגבולנו. זה כמו שדאעש יהיה במרחק של 20 דקות מפריז"

נתניהו ומקרון בהצהרה
נתניהו ומקרון בפגישתם בחודש שעבר | צילום: לע"מ

נשיא צרפת עמנואל מקרון נחת הבוקר (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון, עת ישראל נכנסת ליומה ה-18 של המלחמה. תחילה הוא נפגש עם נציגי משפחות החטופים, ולאחר מכן הוא נועד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג - והשניים נשאו הצהרה משותפת. מקרון המשיך לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - ונשא עמו גם כן הצהרה. נתניהו פתח את דבריו ואמר: "אנו מסרבים לנוכחות חמאס בגבולנו. זה כמו שדאעש יהיה במרחק של 20 דקות מפריז. זה מאבק בין ברבריות לציוויליזציה. זה הקרב על העתיד, הלב והנפש של המזרח התיכון. אי אפשר ללכת סחור סחור. חייבים לנצח. אם חמאס ינצח - אירופה תהיה בסכנה".

נשיא צרפת מקרון אמר: "אני כאן כדי להביע תמיכה במאבק נגד הטרור, צרפת בוכה על חיי הצעירים שנגדעו בידי חמאס. מטרת חמאס - להשמיד את ישראל. נפעל נגדו כמו שפעלנו נגד דאעש. אתם לא לבד, אך צריך להיזהר מעימות אזורי". על כך השיב נתניהו: "אם חיזבאללה יצטרף באופן מהותי - הוא יתחרט על זה. חיזבאללה נטמע באוכלוסייה הלבנונית, ואם הוא יעשה טעות - הוא ייתקל בכוח שהוא לא דמיין. הוא יתחרט למלחמת לבנון השנייה".

מוקדם יותר, בהצהרה משותפת עם מקבילו הצרפתי, אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג: "חמאס ביצע פשע נגד האנושות. חיזבאללה ואיראן משחקות באש". מקרון השיב: "אתם לא לבד. נעשה כל שביכולתנו להשבת היציבות באזור".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2324101031' autoplay='0' credit='לע"מ' desc='הצהרות הרצוג ומקרון' poster='' kid='1_gktfsg4d' duration='454']

נתניהו ומקרון
נתניהו ומקרון | צילום: רויטרס

הרצוג אמר: "ישראל מתאבלת. ישראל כואבת. אנו חווים כאב חזק שלא חווינו כאומה, ובהיסטוריה שלנו חווינו די הרבה. אנחנו מחויבים להשמיד את אויבינו . המצב מאוד מסובך. מצד אחד אנחנו דושים את השחרור המיידי של כל חטופים. 30 ילדים נמצאים שם". לאחר מכן נפגש מקרון עם ראש הממשלה נתניהו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310240806' autoplay='0' credit='' desc='מקרון בנתב"ג' poster='' kid='1_b0zs8te0' duration='213']

חרבות ברזל מקרון עם משפחות החטופים
מקרון עם משפחות החטופים | צילום: רויטרס
מקרון בנחיתה בנתב"ג
מקרון בנחיתה בנתב"ג | צילום: רויטרס

מקרון ייפגש בהמשך עם השר בני גנץ, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.