דיווח: "מצרים שינתה בחשאי את תנאי עסקת החטופים"

לפי דיווח ב-CNN, הסכם הפסקת האש שעליו הכריז חמאס בתחילת החודש לא היה זה שהמתווכים הקטרים והאמריקנים חשבו שנמסר לארגון הטרור - ושונה בחשאי על-ידי המודיעין המצרי מבלי לעדכן אף צד. על-פי אותם מקורות, השינויים הותירו את המגעים במבוי סתום

משפחות חטופים מחוץ לקריה, ת"א

שלושה שבועות אחרי שחמאס הסכים לכאורה לעסקת הפסקת אש וההבנה בישראל שאין מדובר באותו מתווה - נחשפו הלילה (רביעי) ב-CNN פרטים חדשים: לפי הדיוווח, הסכם הפסקת האש שעליו הכריז חמאס בתחילת החודש לא היה זה שהמתווכים הקטרים והאמריקנים חשבו שנמסר לחמאס - ושונה בחשאי על-ידי המודיעין המצרי מבלי לעדכן אף צד. על-פי אותם מקורות, השינויים הותירו את המגעים במטרה לשחרר חטופים במבוי סתום - והוסיפו שהגורם המצרי ביצע את השינויים כדי להביא להסכמת חמאס.

"כולנו הולכנו שולל", אמר אחד הגורמים ל-CNN. ראש ה-CIA וויליאם ברנס, שעמד בראש המשלחת האמריקנית לתיווך הסכם הפסקת האש, שהה בקהיר כשהגיעו אליו הדיווחים על כך שהמודיעין המצרי שינה את תנאי העסקה. לפי גורם שצוטט ב-CNN, "ברנס זעם, הוא התפוצץ מכעס".

שלושה גורמים אמרו ל-CNN כי הבכיר במודיעין המצרי שאחראי לשינויים הוא אחמד עבד אל-חאלק, סגנו ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, שהוביל יחד עם ראש ה-CIA את השיחות. "אל-חאלק אמר לישראלים דבר אחד ולחמאס דבר אחר", אמר אחד הגורמים ל-CNN.

עצרת בכיכר החטופים
עצרת בכיכר החטופים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון ל-CNN, כי "יש לי תוכנית ברורה - היום שאחרי חמאס הוא היום שאחרי חמאס. אין 'יום אחרי' לעזה אם חמאס עדיין שם, בטח כשכל ארגוני הטרור מסתכלים".

לדברי נתניהו, "רפיח היא המעוז האחרון של חמאס ואנו נביס אותו. ברגע שחמאס יובס - נוודא שלא יהיה איום ביטחוני על ישראל, כשבמקביל יהיה שלטון אזרחי שינוהל על-ידי עזתים . אני שם את זה על השולחן. אם מדברים על חזרה לעזה - זה לא על השולחן".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "הדבר השלישי שנעשה הוא תכנון מחדש של רצועת עזה עם הקהילה הבינלאומית והקהילה הערבית המתונה".