לקראת דיונים עם בכירים פלסטינים: יועצו של ביידן יגיע לסעודיה

ברט מקגורק, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, יגיע לריאד במסגרת הדיונים על הסכם נורמליזציה בין סעודיה לישראל. המשלחת הפלסטינית, שדבר קיומה נחשף בחדשות 13, תגיע לשם מחר במטרה לדון במהלכים עבור הפלסטינים שייתבעו מישראל בתמורה להסכם

זמן צפייה: 00:26

אחרי שבשבוע שעבר נחשף בחדשות 13 כי משלחת של בכירים פלסטינים תצא לסעודיה כדי לוודא מה יהיו הוויתורים שיתבעו מישראל במסגרת הסכם נורמליזציה, לחדשות 13 נודע הבוקר (שני) כי ברט מקגורק, יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, יגיע לסעודיה וידון עם הבכירים על מהלכים עבור הפלסטינים.

המשלחת הפלסטינית תגיע מחר לריאד ותדון עם בכירים אמריקנים וסעודים על התמורות, ובצל המגעים לנרמול היחסים בין ישראל לסעודיה הנושא הזה הגיע לשולחנם של הבכירים ביותר בישראל, בצמרת המדינית והביטחונית, מתוך הבנה שהפלסטינים יעלו את עניין הנורמליזציה בביקור וידרשו את הדרישות שלהם בהקשר הזה.

הרשות הפלסטינית, המוקטעה ברמאללה
המוקטעה ברמאללה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מקגורק נפגש בשבוע שעבר עם שר הביטחון יואב גלנט, יחד עם עוזרת שר החוץ האמריקני, ברברה ליף, וברקע דרישת סעודיה להעשיר אורניום אמר גלנט למקגרוק כי "יש צורך לשמר את היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון". בנוסף, שר הביטחון הודה למקגורק על מאמציו למול מדינות ערב לשם נרמול היחסים עם ישראל.

ברט מקגורק, שליח הממשל האמריקני למזה''ת
ברט מקגורק, שליח הממשל האמריקני למזה''ת | צילום: רויטרס

גלנט הגיע לפגישה עם האמריקנים כשהוא מצויד ברשימה של שאלות או הבהרות שישראל מבקשת מארצות הברית בעניין המגעים מול הסעודים. בין היתר, ישראל רוצה לדעת מה הכוונות האמריקניות בעניין הדרישה הסעודית להעשרת אורניום. במהלך הפגישה הציג גלנט הציג שורה של "שאלות מקצועיות" שגובשה על-ידי ראשי מערכת הביטחון לפני נסיעתו לארה"ב - הקשורה לסוגיות הביטחוניות בהסכם עם סעודיה - הדרישה להעשרת אורניום על אדמת סעודיה, ומרכיבים נוספים (מערכות נשק ואמל"ח מתקדם) שעלולים לפגוע ביתרון האיכותי של ישראל באזור.