ארה"ב נגד הרפורמה: השגריר האמריקני קיים שורת פגישות בנושא

השגריר טום ניידס קיים בשבועות האחרונים מספר פגישות עם גורמים ישראליים, בין היתר עם פוליטיקאים מכהנים, על מנת ללמוד את הרפורמה המשפטית ולעמוד על פרטיה. הממשל האמריקני יותר מרומז לישראל, גם בהודעה רשמית מטעם הבית הלבן - שהם עוקבים מקרוב מאוד אחר מה שנעשה כאן

זמן צפייה: 01:24

שגריר ארצות הברית בישראל קיים בשבועות האחרונים מספר פגישות עם גורמים ישראליים, בין היתר עם פוליטיקאים מכהנים, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. הפגישות נערכו ביתר שאת בשבועיים האחרונים, מאז פורסמה הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, זאת על מנת ללמוד את הרפורמה ולעמוד על פרטיה.

באחת הפגישות שהתקיימו לפני כשבועיים, ועסקו גם בהיבטים ביטחוניים, הביע ניידס עניין רב בהבנה של המהלכים הממשלתיים האחרונים, ולפי אחד הנוכחים בחדר הוא אמר שם כי "מהלכיה הפנימיים של ישראל הן עניינה".

על אף האמירה הזאת, הממשל האמריקני יותר מרומז לישראל, גם בפגישות הללו של ניידס וגם בהודעה הרשמית שיצאה מטעם הבית הלבן בסוף השבוע - שהם עוקבים מקרוב מאוד אחר מה שנעשה כאן. לא רק הפלסטינים מעניינים אותם, אלא גם סוגיות אחרות, והם מכנים את זה "ערכים משותפים".

רה''מ נתניהו לצד היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן
רה''מ נתניהו לצד היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן | צילום: קובי גדעון / לע''מ

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן העלה את הסוגיה הזו בפגישותיו בישראל, והוא שוחח עליה גם עם רה"מ בנימין נתניהו וגם עם שר הביטחון לשעבר בני גנץ. במהלך הפגישה עם גנץ הוא אף שאל אותו, חצי בהומור, האם הוא מגיע להפגנה במוצאי השבת, זו שנערכה אתמול.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמור להגיע לישראל בתחילת השבוע הבא יחד עם ההזמנה לנתניהו לבית הלבן - ואפשר להעריך שגם בפגישות בביקור הזה הסוגיה הזו תעלה.