תוכנית ביידן: ארצות הברית תכשיר שוטרים לעזה

פרסום ראשון: בזמן שממשלת ישראל מתמהמהת עם קבלת החלטות לקראת "היום שאחרי" המלחמה, בממשל האמריקני מקדמים יחד עם בכירים ברשות הפלסטינית תוכנית במסגרתה גורמי צבא אמריקניים יכשירו צבאית גורמים עזתיים מקומיים, על מנת שיהוו כוח שיטור - וינהלו את הסדר המקומי ברצועת עזה

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: בזמן שממשלת ישראל מתמהמהת עם קבלת החלטות לקראת "היום שאחרי" המלחמה, הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי בממשל האמריקני מקדמים יחד עם בכירים ברשות הפלסטינית תוכנית במסגרתה גורמי צבא אמריקניים יכשירו צבאית גורמים עזתיים מקומיים, על מנת שיהוו כוח שיטור - וינהלו את הסדר המקומי ברצועת עזה.

את זהותם של אותם גורמים עזתיים שיכולים למלא את התפקיד מיפו בכירים ברשות הפלסטינית שנמצאים בשיח עם הממשל האמריקני. ההצעה הזו הוצגה לבכירים ישראלים על-ידי בכירים אמריקניים שביקרו בימים האחרונים, והיא טרם קיבלה את אישורה של ישראל.

בפגישות שהתקיימו בימים האחרונים בוושינגטון, ישראל הבהירה לממשל האמריקני כי היא מתקשה עם מציאת פתרון לאחריות על על אכיפת הסדר בעזה במקום אנשי חמאס, והאמריקנים למעשה הציעו כי הם יכשירו לטובת כך עזתים שאינם קשורים לחמאס, זאת כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש שוב ושוב שהרשות הפלסטינית לא תיקח חלק ביום שאחרי - אך מנגד גם לא מציג אופציה חלופית.

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב | צילום: רויטרס

בינתיים ארצות הברית מתקדמת בכיוונים שלא בהכרח מסתנכרנים עם מה שישראל מייחלת שיקרה ברצועה, אך כל עוד ישראל לא מציבה תוכנית חלופית - לוואקום הזה נכנסות תוכניות אחרות, כאשר הפערים בחזון לגבי היום שאחרי בין נתניהו לביידן הולכים ומתעצמים.