באיחור של חצי שנה: אושר המימון האמריקני הגדול ביותר לכיפת ברזל

על אף התנגדות של כמה חברים במפלגה הדמוקרטית, בית הנבחרים אישר סיוע בסך מיליארד דולרים לרכישת תחמושת למערכת ההגנה האווירית, מתוך התקציב האמריקני. בנט: "יחד אנחנו חזקים יותר"

יירוט רקטות על ידי כיפת ברזל
יירוט רקטות על ידי כיפת ברזל | צילום: רויטרס

בית הנבחרים אישר הלילה (חמישי) באיחור של חצי שנה את חבילת המימון האמריקנית הגדולה ביותר שניתנה אי-פעם לישראל, הכוללת 4.8 מיליארד דולרים לסיוע ביטחוני ולמימון הגנה מפני טילים בעזרת מערכות כיפת ברזל לשעת חירום. הסך הכולל של החבילה הגיע לכדי עלות של מיליארד דולרים מהתקציב השנתי של ארצות הברית, והאישור הסופי לכך צפוי לעבור בסנאט בסוף השבוע.

המהלך נעשה לאחר חודשים של מחלוקות אשר נבעו מהתנגדויות של הדמוקרטים הפרוגרסיביים למימון של כיפת ברזל. בית הנבחרים של ארצות הברית העביר אתמול תקציב ענק של 1.5 טריליון דולר למימון הממשלה הפדרלית לשנה הקרובה, כולל מספר נושאים מרכזיים הנוגעים גם לישראל, העם הפלסטיני והעולם היהודי.

הצעת החוק בת 2,741 העמודים, אשר משקלה מיליארד דולרים למימון עבור מערכת ההגנה מפני טילים של כיפת ברזל לשעת חירום, כאמור אושרה. בית הנבחרים אישר זאת ברוב מכריע עוד בספטמבר, לאחר סערה קצרה שנגעה להכללתו בתקציב בעקבות טענות מצד הדמוקרטים הפרוגרסיביים נגד הסיוע הצבאי של הפדרציה לישראל במסגרת היחסים בין השתיים.

בתוך כך, מהפורום הכלכלי של APEC נמסר כי חיזוק של ישראל הופך את אמריקה למקום יותר בטוח, על רקע העובדה שבית הנבחרים העביר את תקציב הסיוע, וארצות הברית הפגינה תמיכה דו-מפלגתית גורפת בקונגרס ביחסים בינה לבין הארץ.

בנט התייחס לנושא בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לקונגרס האמריקני על המחויבות הגורפת לביטחון ישראל ועל העברת חבילת האבטחה הקריטית - כולל חידוש כיפת ברזל מצילת חיים. יחד אנחנו חזקים יותר".

גם שר החוץ יאיר לפיד פרסם בהמשך לכך כי "התמיכה שקיבלה מדינת ישראל הלילה בבית הנבחרים האמריקני, היא עדות ליחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה״ב. תודה על הסיוע של מיליארד דולר למערכות כיפת ברזל ועל המחויבות לביטחונה של מדינת ישראל לאורך השנים".