ארה"ב מתעקשת: "לא קיבלנו עדכון על הכרזת גנץ"

לפני הגעת המשלחת הישראלית לוושינגטון, דובר מחלקת המדינה האמריקנית הדגיש שוב כי ממשל ביידן לא עודכן לגבי החלטת שר הביטחון להכריז על שישה גופים פלסטיניים כארגוני טרור

זמן צפייה: 00:20

המתיחות בין ארצות הברית לישראל: דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, התייחס הלילה (שלישי) להכרזת שר הביטחון בני גנץ על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, והדגיש שוב כי ממשל ביידן לא עודכן לגבי החלטתו. את הדברים אמר לקראת הגעתה לוושינגטון של משלחת ישראלית ביטחונית בהמשך השבוע.

"נקבל את המשלחת ונשמע את מה שיש להם להגיד, אבל למיטב ידיעתנו לא קיבלנו התראה מראש לגבי הצהרות שעתידות לבוא", אמר פרייס בתדרוך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר בארה"ב: כמחצית מהיהודים מרגישים שעליהם להסתיר את זהותם

סודן: שבעה הרוגים ו-140 פצועים בהפגנות נגד ההפיכה

חשד: גבר גרר נערה על הרצף האוטיסטי לביתו – ואנס אותה

נד פרייס, דובר מחלקת המדינה של ארה''ב
נד פרייס, דובר מחלקת המדינה של ארה''ב | צילום: רויטרס

מנגד, בסוף השבוע האחרון שלל גורם ביטחוני ישראלי את טענות הממשל האמריקני, לפיהן ארצות הברית לא עודכנה מראש על הכרזת שר הביטחון. אז אמר פרייס כי ארצות הברית דורשת הבהרות מישראל על ההחלטה.

עוד טענו במשרד הביטחון כי ששת המוסדות המדוברים השייכים לחזית העממית, פועלים כרשת מאורגנת תחת דירקטיבת ההנהגה של הארגון שפועל והיה מעורב בהוצאה לפועל של פיגועי טרור ברחבי ישראל. כמו כן, במסגרת חקירת שב"כ בחודשים מרץ-מאי השנה, תועדו ישיבות רבות של בכירי הארגון, בהן השתתפו גם פעלי טרור.

יהושע זרקא, סמנכ"ל אסטרטגי במשרד החוץ, אמר הבוקר בגלי צה"ל שנמסר עדכון לאמריקנים: "בהחלט עדכנתי את ארה"ב לגבי הכוונה שלנו. יכול להיות שהם חושבים שהעדכון צריך להיות מעמיק יותר, זה לגיטימי".