רה"מ בדיון חסוי: "האמריקנים והאיראנים בדיונים על 'הסכמון'"

נתניהו אמר בדיון סודי כי מדובר רק ב"הסכמון, לא הסכם". מספר גורמים שהשתתפו בדיון החסוי, שנמשך כשלוש שעות, אומרים כי מדבריו של נתניהו הובן שישראל "תוכל לחיות" עם ההבנות שעל הפרק

זמן צפייה: 01:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) בדיון חסוי, שנמשך כשלוש שעות, להסכם המתהווה בין ארצות הברית לאיראן בעניין הגרעין ואמר כי "האמריקנים והאיראנים בדיונים על 'הסכמון', לא הסכם". גורמים שהשתתפו בדיון מסרו לחדשות 13 כי מדבריו הובן שישראל "תוכל לחיות" עם ההבנות שעל הפרק בהסכם המתהווה.

"מה שעומד כרגע על הפרק בין וושינגטון לטהרן זה לא הסכם גרעין, אלא הסכמון", אמר נתניהו.  הוא הסביר לנוכחים כי מדובר על סוגיות ספציפיות כמו שחרור אסירים ושחרור של כספים, בתמורה להסכמה איראנית לעצור את תהליך העשרת האורניום לרמות גבוהות.

נתניהו הדגיש לנוכחים בדיון: "זה לא ההסכם שאנחנו מכירים – זה הסכמון, עם זה נדע להתמודד". שלושה גורמים שנכחו בדיון אמרו לחדשות 13 מהדברים של נתניהו היה ברור שעם ההבנות שנרקמות עכשיו בין איראן לארה"ב ישראל לחלוטין "תדע לחיות".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

ביום חמישי האחרון שוחח נתניהו בטלפון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, וגורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי השיחה התקיימה ביוזמת האמריקנים ועסקה בסוגיית סעודיה. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "חזר על עמדתו העקבית שחזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין האיראנית ושום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל, שתעשה הכל כדי להגן על עצמה".

עוד נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו הביע את הערכתו על שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין ישראל לארה"ב ש"נמצא בשיא של כל הזמנים", וכי השניים שוחחו על האתגרים וההזדמנויות באזור. ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו על השיחות הכנות שהתקיימו לאחרונה בוושינגטון בין הצוותים של שתי המדינות ועל התיאום ההדוק בין ישראל לארה"ב. בנוסף נמסר כי נתניהו הציע לקדם שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני בנושא הבינה המלאכותית.