המסר לגלנט בוושינגטון: "תפעלו ברפיח באופן ממוקד"

במהלך ביקורו המדיני בבירה האמריקנית, שר הביטחון שמע מבכירים בממשל על החשש מפני פגיעה נרחבת באזרחים בעקבות פעולה ישראלית בעיר הדרומית ביותר ברצועה - וכן על התסכול מגרירת הרגליים של נתניהו בכל הנוגע לשאלת "היום שאחרי" המלחמה. גלנט הבטיח כי ישראל תפנה אוכלוסייה אזרחית מרפיח לפני כל פעילות - ותתקדם בתיאום עם הממשל האמריקני

זמן צפייה: 01:06

במהלך ביקורו בוושינגטון, אליו יצא בצל המתיחות הגוברת בין הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט קיבל מסר ברור מהממשל האמריקני - שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. הסוגיה הרגישה ביותר שנידונה עם שר הביטחון היא סוגיית הפעולה האפשרית של ישראל ברפיח. הבכירים האמריקנים שנפגשו עם גלנט הביעו חשש מפגיעה באוכלוסייה ברפיח בעקבות מבצע נרחב של ישראל - וביקשו שפעולת צה"ל בעיר תהיה ממוקדת.

גלנט מצדו אמר בשיחות כי פעולה ברפיח היא הכרחית לחיסול חמאס, אך הבהיר שישראל תדאג לפנות את כל האוכלוסייה האזרחית מהעיר לפני שפעולה במקום תצא לפועל, וכן תתקדם בתיאום עם הממשל האמריקני לאורך כל הדרך.

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה לויד אוסטין | צילום: אלעד מלכה

היבט נוסף שעלה בשיחות עם גלנט, כמו גם בשיחות עם בכירים ישראלים אחרים בימים האחרונים, נוגע לתסכול המחריף בוושינגטון מהעובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא מקבל החלטות לגבי "היום שאחרי המלחמה" - ובכך מביא ל"מריחת" המערכה בעזה.