ארה"ב מברכת על יוזמת גנץ להציע סיוע לצבא לבנון

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, בירך את היוזמה של שר הביטחון גנץ לסייע לצבא לבנון בעקבות המשבר במדינה, וכתב "אני משבח את השר גנץ על ההצעה שלו לעזור בזמנים קשים". כזכור, גנץ חשף כי הציע 4 פעמים סיוע ללבנון במהלך השנה

זמן צפייה: 09:14

פחות מיממה לאחר החשיפה של שר הביטחון בני גנץ כי הציע סיוע לצבא לבנון בעקבות המשבר במדינה, שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, בירך את היוזמה וכתב בטוויטר: "אני משבח את השר גנץ על ההצעה שלו לעזור בזמנים קשים".

כאמור, שר הביטחון חשף אתמול בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב כי בשבוע שעבר ישראל הציעה 4 פעמים סיוע במהלך השנה לצבא לבנון בעקבות המשבר החריף במדינה. "אזרחי לבנון אינם אויבים שלנו. לכן הצעתי סיוע ללבנון", אמר שר הביטחון.

Whatsapp Image 2022 02 02 At 1
גנץ בכנס המכון הלאומי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ההצעה הועברה דרך כוח יוניפי"ל של האו"ם שפועל בגבול. בנאום, שהוקלט מראש עקב ביקורו של גנץ בבחריין, הוא אמר כי "לבנון הפכה לאי של אי יציבות לצערי, ואזרחי לבנון אינם אויבים שלנו. לכן הצעתי השנה ארבע פעמים סיוע ללבנון, כולל בשבוע האחרון, בפנייה שהועברה למפקד יוניפי"ל. באופן ממוקד אנו מבקשים לסייע לצבא לבנון, שסובל ממחסור באספקה בסיסית ואיבד למעלה מחמשת אלפים חיילים שעזבו אותו בתקופה האחרונה, מול התחזקות של חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן".

כידוע, בעקבות מגפת הקורונה והשחיתות במדינה, לבנון נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי החמור בתולדותיה. למשל, בעקבות מחסור בדלק, תשובי המדינה חווים הפסקות חשמל באופן תדיר, ומאות אנשים עומדים בתור לתחנות דלק בניסיון להפעיל את הגנרטורים הביתיים שלהם.

נכון להיום, לבנון סובלת מ-40% אבטלה, כשבמקביל מחיר ליטר דלק במדינה זינק ל-27 דולרים. כמו כן, תחליף מזון לתינוקות עולה לאזרח הלבנוני 100 דולר לקופסא, כאשר המטבע המקומי איבד כ-90 מערכו.