ארה"ב: הקונגרס ידון היום בהצעה שהוגשה לתקצוב מערך כיפת ברזל

הקונגרס יצביע היום על הצעת הרוב הדמוקרטי לאישור מימון של חצי מיליארד דולר עבור טילים מיירטים לכיפת ברזל. כזכור, לפני מספר ימים מנעו חברים מהאגף הקיצוני של המפלגה את אישור הסיוע

זמן צפייה: 00:18

הקונגרס האמריקני ידון ויצביע היום (חמישי) על ההצעה המעודכנת לאישור תקציב עבור טילים מיירטים למערך כיפת ברזל בישראל. זאת, לאחר שבתחילת השבוע מנעו חברים מהאגף השמאלי הקיצוני של המפלגה את אישור הסיוע כחלק מאישור התקציב הכולל של ארה"ב. ההצעה שהוגשה כוללת מימון בסך 500 מיליון דולר, כחלק מתקציב שנתי של כמיליארד דולר, שהקציב הממשל האמריקני עבור חימוש למערכת ההגנה נגד טילים.

יו"ר ועדת ההקצאות בבית הנבחרים, רוזה דילאורו, הגישה את הצעת החוק לתקצוב מערכת ההגנה הישראלית מפני טילים, לאחר שנעשה שימוש רב במערכת במהלך סבב הלחימה עם חמאס ברצועת עזה בחודש מאי. המימון הוא חלק ממזכר הבנות בין ארה"ב וישראל, במסגרתו התחייבו האמריקנים להעניק סיוע נוסף לחידוש מלאי הטילים של מערכת כיפת ברזל לאחר תקופות של לחימה. דלאורו הסבירה כי: "המחויבות של ארה"ב לביטחון חברתנו ובעלת בריתנו ישראל היא מוצקה ואיתנה. חידוש המיירטים המשמשים להגנה על ישראל מפני תקיפות היא האחריות המשפטית והמוסרית שלנו".

יו"ר ועדת ההקצאות בקונגרס הוסיפה והסבירה: "אנו מקדמים את החקיקה הזו כעת כדי להמחיש את המחויבות חוצת המפלגות של ארה"ב לישראל, כחלק מקידום שלום ארוך טווח במזרח התיכון".

מוקדם יותר השבוע, נאלצו בכירי המפלגה הדמוקרטית להסיר את הסעיף הנוגע לכיפת ברזל מהצעת התקציב האמריקני, בעקבות איום חברי האגף הפרוגרסיבי במפלגה שלא יתמכו בה. המהלך הראה את כוחם והשפעתם של אנשי המיעוט השמאלי במפלגה הדמוקרטית. המענק צפוי להיות מאושר בעזרת תמיכה של חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית וכן רוב החברים מהמפלגה הדמוקרטית, וכפי שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח בעבר.