הסנאט אישר את מינויו של ג'ק לו כשגריר ארה"ב לישראל

לו, איש ממשל יהודי-אמריקני, כיהן בעבר כמזכיר האוצר של ארה"ב תחת ממשל אובמה. ההצבעה על מינויו מגיעה לאחר חודשים שבהן לארה"ב אין שגריר בישראל. ברקע המלחמה מול חמאס, לו צפוי למלא תפקיד דיפלומטי מרכזי

ג'ק לו, השגריר החדש של ארה"ב לישראל
ג'ק לו, השגריר החדש של ארה"ב לישראל | צילום: רויטרס

בהצבעה שנערכה היום (שלישי) בסנאט האמריקני, הושג רוב למועמדו של הנשיא ביידן להיות השגריר הבא של ארצות הברית בישראל - מזכיר האוצר של ארצות הברית לשעבר, ג'ק לו. לו צפוי למלא תפקיד דיפלומטי מרכזי במהלך המלחמה המתמשכת מול חמאס.

ג'ק לו, איש ממשל יהודי-אמריקאי וחבר המפלגה הדמוקרטית, כיהן כמזכיר האוצר של ארצות הברית תחת נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה. כמו כן, כיהן כראש הסגל בבית הלבן, וכראש המשרד למנהל ותקציבים בקונגרס תחת הנשיא לשעבר, ביל קלינטון. מועמדותו של לו זכתה לרוב של 53 תומכים מול 43 מתנגדים.

ג'ק לו, השגריר החדש של ארה"ב לישראל
ג'ק לו, השגריר החדש של ארה"ב לישראל | צילום: רויטרס

המפלגה הדמוקרטית דחפה למלא את המשרה הפנויה בשגרירות בישראל במהירות לאחר המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. כמו כן, לממשל בוושינגטון אין שגריר בישראל מאז חודש יולי, אז עזב את התפקיד טום נידס, השגריר הקודם.

ממלאת מקום שגריר ארה"ב בישראל, סטפני האלט, הגיבה לדבר מינויו של ג'ק לו כשגריר החדש, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אני שמחה לראות שהסנאט האמריקני אישר את מינויו של ג'ק ג'יי לו להיות שגריר ארה"ב החדש בישראל. אני מצפה לארח אותך בקרוב, השגריר המיועד לו!".

הפדרציות היהודיות בארה"ב בירכו את השגריר החדש, ומסרו: "אנו מברכים את ג'ק לו על אישורו כשגריר ארה"ב בישראל בישראל ברגע קריטי זה. תמיכת ארה"ב בישראל מעולם לא הייתה חשובה יותר מאשר עכשיו, ואנו מצפים לעבוד עם השגריר לו כשהוא שואף לשמור על הקשרים הבלתי ניתנים לשבירה בין ארה"ב וישראל".