ארה"ב תפסיק לתמוך באונ' בשטחים: "מנוגד למדיניות החוץ"

דובר מחלקת המדינה הודיע כי הממשל האמריקני יפסיק לממן מחקרים במוסדות האקדמיים שמעבר לקו הירוק, במהלך ההופך את התקנות שנקבעו בתקופת ממשל טראמפ. במפלגה הרפובליקנית ביקרו את הצעד - וטענו כי מדובר ב"אנטישמיות והצטרפות ל-BDS"

הבית הלבן
הבית הלבן | צילום: רויטרס

ארצות הברית תפסיק לממן מחקרים באוניברסיטאות של ישראל בשטחים, ביניהן אוניברסיטת אריאל - כך דווח היום (שלישי) בשבועון הגרמני "דר שפיגל". בצעד זה, ממשלו של ג'ו ביידן הופך תקנות שנחקקו בתקופתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - ואכן גורמים רבים במפלגה הרפובליקנית ביקרו את הדברים, ואף טענו כי הם מהווים למעשה "אפליה אנטישמית" נגד "יהודי הגדה המערבית".

דובר מחלקת המדינה האמריקנית אמר אמש בוושינגטון: "שיתופי פעולה אקדמאים וטכנולוגים עם בישראל במוסדות הממוקמים בשטחים שנכבשו אחרי שנת 1967 הם מנוגדים למדיניות החוץ של ארצות הברית". דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל בתקופת טראמפ, האשים את הממשל האמריקני הנוכחי בהצטרפות לתנועת ה-BDS.

אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאל | צילום: עמוד הפייסבוק של אוניברסיטת אריאל

כזכור, אמש פורסמו במהדורה המרכזית הקלטות בהן נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו מתבטא כנגד המאחזים הבלתי חוקיים בישיבה של סיעת הליכוד: "אין לזה שום הצדקה, שום הצדקה! מה זה? אישרנו 1,000 יחידות דיור אבל זה לא מספיק, צריך להוסיף כמה נקודות, למה? כדי שארצות הברית תגיד אנחנו מושכים את ההכרה באוניברסיטאות מעבר לקו הירוק? גאוני!".