שגריר אוקראינה בישראל: "רצח העם באוקראינה – כמו יום כיפור עבור ישראל"

השגריר יבגני קורניצ'וק קיים מסיבת עיתונאים והודה לראש הממשלה בנט על מאמצי הגישור. "לא זוכר ראש ממשלה ישראלי שהמריא בשבת", אמר השגריר, אך גם מתח ביקורת: "לא מבין את ההגבלות שלכם, אני קורא לחברות הישראליות להטיל סנקציות". בנט על קליטת העולים: "אסור שבירוקרטיה תציב מכשולים"

זמן צפייה: 02:19

שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורניצ'וק קיים בצהריים (שני) מסיבת עיתונאים בצל היום ה-12 ללחימה הרוסית נגד מדינתו. בפתח דבריו הודה השגריר לראש הממשלה נפתלי בנט על מאמצי הגישור.

"לא בטוחים שזה יצליח, אבל העובדה שראש הממשלה המריא בשבת, אני לא זוכר ראש ממשלה ישראלי שעשה את זה", אמר השגריר, אך גם מתח ביקורת: "אני לא מבין את ההגבלות שישראל מטילה". השגריר גם סיפר על השיח שמתקיים עם ישראל בנוגע לציוד הגנתי. בשלב הזה שם השגריר קסדה על ראשו ואמר: "תסבירו לי איך אפשר להרוג עם זה. זה להגנה על אזרחים. אנו מקווים שנגיע להסכמה עם הממשלה".

שגריר אוקראינה בישראל ישראל יבגני קורניצ'וק קסדה
השגריר האוקראיני עם קסדה

קורניצ'וק הוסיף ואמר כי "רצח העם באוקראינה הוא כמו מלחמת יום כיפור עבור ישראל. אנו מעריכים גם את התרומה של ישראל לבית חולים שדה והסיוע הלוגיסטי. אני מציין לטובה גם את הסיוע האזרחי הישראלי".

השגריר הודה גם לשרת הפנים איילת שקד, אך מתח ביקורת מרומזת וציין את הסיוע האירופי לפליטים. "נעריך אם ישראל תעשה מאמץ דומה", אמר קורניצ'וק. על הסנקציות אמר השגריר: "דיברנו עם ממשלת ישראל על הצטרפות לסנקציות, אבל במקביל אני פונה לחברות הישראליות לפעול בדומה לחברות אחרות בעולם שהפסיקו את הפעילות העסקית שלהם ברוסיה. כשהמדינה לא מטילה סנקציות, הסנקציות האזרחיות באות במקום ומשדרות מסר".

קודם לכן קיים ראש הממשלה בנט דיון בוועדת השרים לענייני עלייה וקליטה בראשות השרה פנינה תמנו שטה. בנט אמר בין היתר כי ישראל קלטה מאות פליטים, חלקם יהודים ורובם לא. "מטבע הדברים, נתמקד בפליטים יהודים", אמר בנט והוסיף: "אנחנו חייבים שאותם יהודים שבורחים ממקומות סכנה, יתקבלו כאן במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר, שירגישו דלת פתוחה ובית חם. אסור שהבירוקרטיה הפנימית שלנו תציב מכשולים".