אוקראינה במסר לישראל: אם יגורשו אוקראינים - תיאסר כניסה לאומן

בעקבות הדיווחים על יחס משפיל לפליטים אוקראינים בישראל, הנשיא זלנסקי ושגריר אוקראינה שיגרו מסר לישראל לפיו אם המצב יימשך - אוקראינה תאסור כניסת ישראלים לאומן בראש השנה כפי שנהוג. "ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה"

Screenshot 2023 06 25 111200
ראש הממשלה נתניהו והנשיא זלנסקי | צילום: רויטרס / תומר נויברג, פלאש 90

לאחר הדיווחים על יחס משפיל לפליטים אוקראינים בישראל, ממשלת אוקראינה העבירה מסר לישראל לפיו אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן בראש השנה ואוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל. כמו כן, שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשקול מחדש את מדיניות הכניסה כלפי אוקראינים ולהתערב בנושא". שר הפנים משה ארבל: "דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה לישראל".

המסר הועבר בנאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאומה ובדברי שגריר אוקראינה בישראל. זלנסקי אמר כי "יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים". שגריר אוקראינה בישראל הבהיר בנוסף כי דבריו של הנשיא זלנסקי כוונו לישראל: "ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה בעת הכניסה לישראל".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

"אנו נעצור את הסכמי ויתור הוויזה הדו-צדדיים שלנו כפי שנקבע בסעיף 7 להסכם הבין-ממשלתי. האפשרות הזו נמצאת על שולחנה של ממשלתנו. לא יעלה על הדעת שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד – ממשלת ישראל מתעללת באזרחינו המגיעים לישראל במסגרת האמנה בין שתי המדינות".

"אם ישראל רוצה שאזרחיה יוכלו להגיע לאוקראינה כתיירים, כולל אומן, אני מאמין שראש הממשלה, נתניהו, צריך להתערב, באופן אישי, במציאת פתרון למצב העניינים הנוכחי".

השר משה ארבל
השר משה ארבל | צילום: חדשות 13

שר הפנים והבריאות משה ארבל הגיב לדברים: "אני דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה לישראל. מדיניות ההגירה הישראלית מקבלת בברכה תיירים ממדינות רבות בעולם לרבות מאוקראינה. במקרים בהם עולה חשד לשימוש שלא כדין בוויזת תייר לצורכי עבודה או השתקעות מפעילה רשות האוכלוסין וההגירה את סמכותה כדין".

"השותפות האמיצה בין ישראל לאוקראינה תימשך, כשר הבריאות אני גאה בהשלמת תהליך העברת התרופות לאוקראינה ולשיתופי פעולה בתחום הבריאות שמקיים משרדי ובכוונתי להמשיך ולהעמיק שיתופי פעולה אלו".