בריטניה: נאסור כניסת מתנחלים שמעורבים באלימות בגדה

בצל האלימות הגואה ביהודה ושומרון, אמר שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון: "תיאסר כניסת מתנחלים המעורבים באלימות נגד פלסטינים לבריטניה". הוא הוסיף: "ישראל חייבת לנקוט צעדים דרסטיים יותר כדי להפסיק את אלימות". בתוך כך, ארה"ב צפויה לשלול ויזות ממתנחלים שהורשעו בעבירות אלימות נגד פלסטינים

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון
שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון | צילום: רויטרס

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון, לשעבר ראש הממשלה של בריטניה, אמר היום (חמישי) כי "תיאסר כניסת מתנחלים המעורבים באלימות נגד פלסטינים לבריטניה". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב קמרון כי הנימוק לכך הוא "כדי לוודא שהמדינה שלנו לא תוכל להיות בית לאנשים שמבצעים את המעשים המאיימים הללו".

קמרון כתב: "על ידי מיקוד והרג של אזרחים פלסטינים, מתנחלים קיצוניים מערערים את הביטחון והיציבות של ישראלים ופלסטינים כאחד. ישראל חייבת לנקוט פעולה חזקה יותר כדי להפסיק את אלימות המתנחלים ולחייב את העבריינים באחריות". קמרון הדגיש: "אנחנו אוסרים על האחראים לאלימות להיכנס לבריטניה כדי לוודא שהמדינה שלנו לא תוכל להיות בית לאנשים שמבצעים את המעשים המאיימים הללו".

בתחילת החודש, דווח ברויטרס כי ארה"ב צפויה להטיל בשבועות הקרובים "איסור ויזה על מתנחלים ישראלים קיצוניים בגין מעשי אלימות בגדה המערבית נגד אוכלוסייה פלסטינית". על-פי הדיווחים, ממשל ביידן הודיע לישראל כי וושינגטון תטיל את האיסור בצל האלימות הגואה ביו"ש נגד אזרחים פלסטינים, כך לפי בכיר במחלקת המדינה.

Teflgr
רה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן | צילום: רויטרס, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ארצות הברית הביעה שוב ושוב את דאגה מהאלימות הגואה ביו"ש, ואמרה שהיא חייבת להיפסק. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן איים לנקוט פעולה נגד המתנחלים שהורשעו בעבירות אלימות נגד פלסטינים במאמר דעה שכתב לעיתון הוושינגטון פוסט. "הדגשתי מול מנהיגי ישראל שחייבת להיפסק אלימות קיצונית נגד פלסטינים בגדה המערבית ושיש לתת דין וחשבון על המבצעים את האלימות. ארה"ב מוכנה לנקוט בצעדים משלנו, כולל הוצאת איסור ויזה נגד קיצונים התוקפים אזרחים בגדה", כתב ביידן.