גורם פלסטיני: "בסעודיה לא מרוצים מההד התקשורתי סביב המגעים"

מקור פלסטיני מסר לחדשות 13 כי הסעודים לא מרוצים מהפרסומים הרבים שקיבלו המגעים להסכם נורמליזציה בין המדינות. כמו כן, יש חשש שישראל תתקשה לייצר צעדים לטובת הפלסטינים במסגרת הסכם ולכן ביקשו להאט את ההתקדמות. בתוך כך, הסעודים ביקשו הבהרות מארה"ב מה הם הצעדים שממשלת ישראל תוכל לתת לפלסטינים. בישראל הכחישו את הדברים

זמן צפייה: 04:00

לפי מקור פלסטיני, הסעודים אינם מרוצים מההד התקשורתי שקיבלו המגעים לנורמליזציה ולכן ביקשו להאט את ההסכם, כך דווח היום (ראשון) בחדשות 13.

על פי גורמים ערביים, בסעודיה סבורים כי השיחות על אפשרות של נורמליזציה ״מתקדמים מהר מדי״ וכי המכשול העיקרי הוא שסעודיה סבורה כי ממשלת ישראל הנוכחית תתקשה לייצר צעדים לטובת הפלסטינים לכן ביקשו מארצות הברית הבהרות מה הם אותם צעדים שממשלת ישראל תוכל לתת לפלסטינים בתמורה להסכם. בכירים בישראל מכחישים: "לא היה ולא נברא".

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי רגע לפני פגישת נתניהו-ביידן בניו יורק, אתר האינטרנט הסעודי "אילאף" דיווח כי בכיר במשרד רה"מ בישראל מסר כי ארה"ב הודיעה לישראל על ההחלטה הסעודית - בעקבות ההתנגדות של גורמים בממשלת ישראל לכל מחווה או צעדים כלפי הפלסטינים. כזכור, לפני כשבוע וחצי אמר ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, כי מנהיגי ארה"ב, ישראל וסעודיה שמו רבים מהמרכיבים של המסלול לנורמליזציה על השולחן, אך הוסיף כי יש עדיין עבודה רבה לעשות בנושא.

ריאד, סעודיה
ריאד, סעודיה | צילום: רויטרס

ראש המל"ל צחי הנגבי נשא דברים בשבוע שעבר בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, ואמר כי הוא שוחח ארוכות עם הפלסטינים על הנושא הסעודי. "יש פרי לשיח שלנו איתם, לראשונה מאז הסכמי קמפ דיוויד", אמר הנגבי, "ביקשנו מהם שלא יתנו להזדמנות הזו לחמוק, ושיהיו שותפים לשיח, יתרמו להצלחתו וגם ירוויחו ממנו. אנחנו מאוד בעד שיהיה מרכיב פלסטיני משמעותי בהסכם הזה, למעט מהלך שתהיה בו פגיעה בביטחון ישראל, אבל כל מה שמתחת לזה - אנחנו מוכנים לשוחח עליו"

"בשבועות ובימים האחרונים האמריקנים אומרים לנו שהסיכויים לא מבוטלים", הוסיף הנגבי, "ההערכה שלנו - שכנראה יש מתחמי הסכמה שהולכים ומתרחבים בשורה של סוגיות. ההוכחה המשמעותית ביותר היא לכך שלא שמדובר בירייה באפלה אלא במטרות תכליתיות שכל הצדדים, היא בוועידת ג'י בשבת האחרונה, בה היה מפגש של הכלכלות הגדולות בעולם והאיחוד האירופי, ושם נמסרה בשורה על תחילת התנעה של מה שהם קוראים לו המסדרון הכלכלי, סוג של תרגום לחזון שכולנו מכירים שנים, שישראל חלמה תמיד להיות במוקד של חיבור בין אסיה לאירופה".