אזהרה לאיראן: "הימנעו ממתקפה שתסכן עסקה או שתישאו באחריות"

בהצהרה משותפת, הזהירו מנהיגי בריטניה, גרמניה וצרפת את איראן ממתקפה שתביא להסלמה "ותסכן את המגעים להפסקת אש ועסקת חטופים בין ישראל לחמאס". עוד נאמר כי איראן "תישא באחריות" לכל תקיפה נגד ישראל ש"תחריף עוד יותר את המתיחות האזורית"

זמן צפייה: 01:54

ברקע ההמתנה הדרוכה למתקפת הציר האיראני, מנהיגי בריטניה, גרמניה וצרפת הזהירו היום (שני) את איראן ממתקפה נגד ישראל שתביא להסלמה ותסכן את המגעים להפסקת אש ועסקת חטופים, לקראת הפיסגה הצפוייה להתקיים ביום חמישי הקרוב.

לפי ההצהרה של נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר, איראן "תישא באחריות" לכל תקיפה נגד ישראל ש"תחריף עוד יותר את המתיחות האזורית" ותסכן את הסיכוי להפסקת אש ושחרור החטופים.

המנהיגים קראו "לאיראן ובעלות בריתה להימנע מהתקפות", ואמרו כי הם מסכימים עם עמדת ארה"ב, מצרים וקטר שלפיה "לא יכול להיות עיכוב נוסף" בנוגע לחידוש המשא ומתן בין ישראל לחמאס.

אלוף שולץ ועמנואל מקרון
אלוף שולץ ועמנואל מקרון | צילום: רויטרס

הלחץ הבינלאומי למנוע סיכול של עסקה אפשרית, הופנה גם כלפי חיזבאללה מהעולם הערבי, כך לפי דיווח בערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני. מדינות ערביות פנו לחיזבאללה וביקשו מהארגון לדחות את התגובה על חיסול "רמטכ"ל" הארגון, פואד שוכר, לאחרי 15 באוגוסט - בכדי לא לסכן את הפסגה שנוגעת להפסקת אש בין ישראל לחמאס.