גלנט: תוקפנות חיזבאללה מקרבת הכרעה על פעולה בלבנון

שר הביטחון נפגש עם השליח המיוחד של ארצות הברית ללבנון, עמוס הוכשטיין, והבהיר כי למרות המאמץ המדיני להגיע להסכם שיסיים את העימות בגבול הצפון, התנהלות חיזבאללה "עלולה לגרור את האזור להסלמה מסוכנת"

שר הביטחון יואב גלנט ועמוס הוכשטיין מתווך שליח ביידן
שר הביטחון יואב גלנט ועמוס הוכשטיין | צילום: שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (שלישי) בלשכתו עם עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ללבנון. בשיחה בין השניים אמר גלנט כי ישראל מחוייבת למאמץ המדיני להגעה להסכם שיסיים את העימות עם חיזבאללה וישיב את תושבי הצפון המפונים לבתיהם - אך העביר מסר חריף: "תוקפנות הארגון מקרבת את ישראל לנקודת הכרעה באשר לפעולתה הצבאית בלבנון - ועלולה לגרור את האזור להסלמה מסוכנת".

עוד נמסר בהודעת משרד הביטחון כי "השר הביע את הערכתו בפני הוכשטיין על פעולתו העקבית לחיזוק היציבות האזורית במזרח התיכון, ועל המאמצים המתמשכים של הממשל האמריקני להתמודד עם אתגרי הביטחון בזירה הצפונית".

שר הביטחון יואב גלנט ועמוס הוכשטיין
שר הביטחון יואב גלנט ועמוס הוכשטיין | צילום: שחר יורמן

בשבוע שעבר פורסם ברשת CNN האמריקנית כי בממשל ביידן חוששים שישראל מתכננת פעולה קרקעית בלבנון בסוף האביב או בתחילת הקיץ - אם המאמץ המדיני להרחקת חיזבאללה מהגבול ייכשל. על-פי הדיווח, ההחלטה בעניין טרם התקבלה, אך בארה"ב מודאגים מכך שתוכנית הפעולה הגיעה לתדריכים המודיעיניים שמועברים לדרג המדיני. עם זאת, בוושינגטון סבורים כי המבצע הקרקעי יידחה אם יווצר בדרום לבנון "אזור חיץ" שרוחבו מייל - כקילומטר וחצי.

בכיר אמריקני מסר אז ל-CNN: "אנחנו פועלים בהנחה שמבצע ישראלי יצא לדרך בחודשים הקרובים, לא בהכרח בשבועות הקרובים - אבל מאוחר יותר באביב. זו אפשרות מובהקת". הוא הוסיף כי גורמים בישראל מאיימים בתמרון קרקעי כדי להגיע, בסופו של דבר, להסכם, "ואחרים מתייחסים אליו כצורך צבאי".