"דיון מכריע" בסוגיית החטופים; בכיר ישראלי: "תיתכן פריצת דרך"

קבינט המלחמה התכנס לדון בעסקה. בכיר ישראלי לחדשות 13: "ניסיון לסגור פערים". גורם מדיני ל-ABC: "התקדמות משמעותית, תיתכן פריצת דרך ב-3 הימים הקרובים". ביידן: "מאמין שעסקה קרובה". רה"מ: "כשיהיה על מה לדווח - נעשה זאת"

זמן צפייה: 01:32

בזמן שישראל כובשת כמעט לחלוטין את צפון הרצועה, נמשכים המאמצים להשבת החטופים: קבינט המלחמה התכנס הערב (שלישי) לדיון דרמטי בנוגע לעסקה. בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי הכוונה היא "לסגור את הפערים לקראת עסקה".

בימים האחרונים חמאס הקשיח עמדות בעניין זהות האסירים שהוא דורש את שחרורם ומוריד את מספר החטופים שישוחררו. מנגד, ישראל מנסה לצמצם את ימי הפוגת האש המדוברים במסגרת עסקה שכזו. "הטווח הוא בין 3-5 ימי הפוגת אש", הוסיף הבכיר. כמו כן, גורם מדיני בכיר אמר לרשת ABC כי "נרשמה התקדמות משמעותית במגעים, תיתכן פריצת דרך בקרוב - ייתכן שב-24-72 השעות הקרובות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1411232056' autoplay='0' credit='' desc='משפחות החטופים: "תחזירו אותם או שנשרוף את המדינה"' poster='' kid='1_8zcu4ihg' duration='84']

בתוך כך, היום החלה צעדת המחאה של משפחות החטופים מת"א ללשכת ראש הממשלה בירושלים. היא עתידה להימשך כחמישה ימים. האירוע החל בדקת דומייה לזכר התצפיתניות סמל רוני אשל, שנחשבה לנעדרת ומותה נקבע בשבוע שעבר, ורב"ט נועה מרציאנו, שנרצחה ע"י חמאס בזמן שהייתה חטופה בעזה וצה"ל הודיע על מותה היום

צעדת משפחות החטופים חרבות ברזל
צעדת משפחות החטופים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
צעדת משפחות החטופים חרבות ברזל
צעדת משפחות החטופים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחר הצהריים אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "מאמין שעסקה לשחרור חטופים תצא לפועל". זמן קצר לאחר מכן הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם וכאשר יהיה משהו קונקרטי לדווח עליו - נעשה זאת". נתניהו המשיך: "ליבנו כל העת עם החטופים ומשפחותיהם. מאז תחילת המלחמה אנו פועלים ללא הרף לשחרור חטופינו, כולל הפעלת לחץ גובר מאז תחילת התמרון הקרקעי". במקביל, הותר לפרסום כי ראש השב"כ רונן בר ביקר במצרים במסגרת המגעים להגיע לעסקה.