דיווחים בטורקיה: "יותר מ-30 נעצרו בחשד שריגלו עבור המוסד"

ברקע ההצהרות בישראל על הכוונה לחסל בכירי חמאס בחו"ל, התקשורת הטורקית מדווחת כי הלשכה לחקירת טרור ופשעים חמורים באיסטנבול עצרה 33 בני אדם ב-8 מחוזות, בחשד ששיתפו פעולה לכאורה עם המוסד, "שגייס אותם כדי לבצע תצפיות, תקיפה וחטיפת אזרחים זרים המתגוררים בטורקיה". עוד דווח כי נמשכים החיפושים אחר 13 חשודים נוספים

זמן צפייה: 01:37

התקשורת בטורקיה דיווחה הבוקר (שלישי) כי 33 חשודים בריגול עבור המוסד נעצרו בשמונה מחוזות – בהם איסטנבול, וזאת על רקע ההצהרות בישראל על הכוונה לחסל בכירי חמאס בחו"ל.

לפי הדיווחים, הלשכה לחקירת טרור ופשעים חמורים באיסטנבול פתחה בחקירה בחשד לריגול בינלאומי, שממנה עלה כי סוכנות הביון הישראלית התכוונה לבצע פעולות כגון תצפיות, תקיפה וחטיפת אזרחים זרים המתגוררים בטורקיה על-ידי גיוס סוכנים מקומיים. עוד דווח, כי במסגרת המבצע נמשכים החיפושים אחר 13 חשודים נוספים.

כאמור, לפי דיווח של עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", המוסד מתכנן להרוג את כל בכירי חמאס בתום המלחמה בעזה - כולל אלו ששוהים במדינות העולם. לפי הדיווח, סוכנויות הביון הבכירות בישראל עובדות על תכניות "לצוד" מנהיגי חמאס המתגוררים בלבנון, טורקיה וקטר.

[brightcove_iframe video_id='news-part-23211231' autoplay='0' credit='' desc='בטורקיה פרסמו תיעוד: "כך נעצרו החשודים"' poster='' kid='1_bes4lmkm' duration='114']

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה ב-22 בנובמבר: "הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי חמאס באשר הם". שר הביטחון יואב גלנט הוסיף בהצהרה: "מנהיגי חמאס חיים על זמן שאול. המאבק הוא חובק עולם, נגד המחבלים בעזה ונגד אלו מהם שטסים במטוסים יקרים".