ביקור גנץ והזעם בארה"ב: רפיח? הבטחתם לעבור לשלב פחות עצים

פרסום ראשון: בכירים אמריקנים הביעו בפני השר גנץ בביקורו בוושינגטון תרעומת על כך ש"נתניהו ודרמר אמרו שבסוף ינואר המלחמה תעבור לשלב ג' - וכעת אתם צפויים להרחיב את הפעילות לרפיח". גנץ הסביר כי המהלך הכרחי

זמן צפייה: 01:39

המשבר ביחסים בין ארצות הברית לישראל הולך ומתעמק בשבועות האחרונים - והופך לזעם של ממש: הערב (רביעי) פורסם במהדורה המרכזית כי בפגישות שקיים בימים האחרונים בארה"ב השר בני גנץ, הביעו בכירי ממשל ביידן חוסר אמון בממשלה ובמהלכיה. הנושאים המרכזיים שעלו: הסוגייה ההומניטרית ברצועה, שלגביה סבורים בוושינגטון כי ישראל צריכה לעשות יותר - אך גם בסוגיות נוספות.

הבכירים האמריקנים אמרו לגנץ: "נאמר לנו על-ידי נתניהו ודרמר בסוף ינואר שהמלחמה תעבור לשלב ג'. בפועל זה ממש לא מה שקורה, אלא להיפך: אתם צפויים להרחיב את הפעילות לרפיח". גנץ הסביר לבכירים באופן מפורש שישראל לא יכולה לוותר על הכניסה לרפיח וכי המהלך הכרחי.

Screenshot 2023 07 27 231438
רה"מ נתניהו והנשיא ביידן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90 / רויטרס

הבכירים האמריקנים הוסיפו: "אנחנו עוצרים את אירופה, בדגש על בריטניה, מלהטיל עיצומים נגד ישראל בעניין החימושים". במקרה שאכן יוטלו עיצומים כאלה, בארה"ב אומרים: "לא נוכל להתעלם מזה, ונצטרך לפעול גם כן, גם אם לא בסוגייה זו".  גנץ אמר להם: "אל תשתמשו בקלף הזה. אל תעצרו משלוחים". הבכירים האמריקנים ציינו עוד כי חרף הזעם כלפי ההתנהלות הישראלית אין כוונה לפגוע בחימושים".

בתוך כך, נמסר הערב מהמחנה הממלכתי כי לפגישת גנץ עם היועץ לביטחון לאומי של בריטניה, טים בארו, בדאונינג 10, הצטרף ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק.