בטקס רשמי: רה"מ נתניהו הכריז על פטור מוויזות לארה"ב

ברקע הדיון בחוק הנבצרות בבג"ץ, ומבלי להתייחס לסוגיות הפוליטיות שעל הפרק, ראש הממשלה נשא דברים בטקס הרשמי לרגל הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזה האמריקנית. טקס מקביל מתקיים גם בוושינגטון. ראש המל"ל הנגבי נשאל האם ירצה להודות גם לבנט על קידום המהלך, והשיב: "בהחלט, הם התמסרו למשימה"

זמן צפייה: 01:11

יממה אחרי ההכרזה הרשמית על הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזה בארצות הברית, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הערב (חמישי) בטקס רשמי לציון המאורע, במקביל לטקס שתקיים גם בוושינגטון. ראש המל"ל צחי הנגבי נשאל בטקס האם ירצה להודות גם לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ולשרת הפנים איילת שקד על קידום המהלך, והשיב: "בהחלט, הם התמסרו למשימה".

שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג נשא דברים בטקס המקביל בארה"ב, בראשותו של המזכיר להגנת המולדת אלחנדרו מיורקס, ואמר: "זהו מעמד מרגש וחלום שמתגשם עבור הרבה אנשים. לפני כשנתיים, כשנכנסתי לתפקידי כשגריר בוושינגטון, המזכיר מיורקס הבטיח לי שאנו נגיע ביחד לרגע בו תוכרז כניסתה של ישראל לתוכנית הפטור מאשרות. שנתיים לאחר מכן הוא אכן עמד בהבטחתו".

מיורקס מסר כי "כניסתה של ישראל לתוכנית הפטור מאשרות מהווה הכרה חשובה באינטרסים הביטחוניים המשותפים שלנו ובשיתוף הפעולה ההדוק בין שתי המדינות. כניסתה של ישראל לתוכנית הפטור מאשרות והדרישות המחמירות שהיא טומנת בחובה, יהפכו את שתי המדינות שלנו לבטוחות יותר".

ראש המל"ל צחי הנגבי בטקס
ראש המל"ל צחי הנגבי בטקס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הרצוג ומיורקס בטקס
הרצוג ומיורקס בטקס

כזכור, אתמול הודיעה ארה"ב באופן רשמי על פטור מוויזה לישראלים. בעקבות הפטור המיוחל, ישראלים בעלי דרכון ביומטרי יוכלו להיכנס לארצות הברית לאחר שיגישו בקשה באמצעות מערכת ממוחשבת - שתזכה את המבקשים באישור התקף לשנתיים, במחיר נמוך של 21 דולר. המערכת צפויה להיפתח לישראלים בסוף חודש נובמבר. ממלאת מקום השגריר האמריקני בישראל אמרה אתמול: "המחשה נוספת לקשרים האיתנים בין המדינות".

אישור הכניסה ישלח למבקשים תוך 72 שעות, ותוקפו הוא לשנתיים - בתנאי שמטרת הביקור היא תיירות או עסקים, ולתקופה שאינה עולה על 90 יום. ישראלים שאינם בעלי דרכון ביומטרי יצטרכו להגיש בקשה לוויזה, כפי שכלל הישראלים נאלצו לעשות עד היום.