קטר מבהירה: "אין פריצת דרך במגעים לעסקה, רק אופטימיות"

אחרי שביידן אמר כי הוא "מקווה להגיע להפסקת אש עד יום שני", בכיר ישראלי אמר ל-ABC: "נתניהו הופתע מהאמירה". חמאס: "הפערים עדיין גדולים". משרד החוץ בדוחא: "אין הסכמות בין ישראל לחמאס על סעיפי המתווה העיקריים, אבל אנחנו ממשיכים לדחוף לעסקה"

זמן צפייה: 00:28

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע הלילה (בין שני לשלישי) אופטימיות בנוגע להתקדמות המגעים לעסקת חטופים בין ישראל וחמאס, ואמר כי הוא מקווה שהפסקת אש ברצועת עזה תחל כבר ביום שני הקרוב. "אני מקווה שזה יקרה כבר בסיומו של סוף השבוע הזה, היועצים הביטחוניים שלי סיפרו לי שאנחנו קרובים, אפילו שזה לא נגמר", אמר הנשיא בתשובה לשאלת כתבים, כשהוא מחזיק גלידה בידו, "אני מקווה שעד יום שני נשיג הפסקת אש".

בניגוד לדברים אלו, במשרד החוץ הקטרי הבהירו כי "אין פריצת דרך במגעים לעסקת חטופים", אלא "אופטימיות בלבד". לדברי הקטרים, "אין הסכמות בין חמאס לישראל בנוגע לסעיפים העיקריים". בכיר בחמאס הסתייג גם הוא מהדברים של ביידן, ואמר:"עדיין קיימים פערים גדולים בדרך לעסקה".

במקביל, ברשת ABC דווח כי גורם ישראלי בכיר סיפר שראש הממשלה בנימין נתניהו הופתע מדבריו של הנשיא ביידן בנוגע להפסקת אש אפשרית כבר ביום שני.

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הנשיא ביידן, המתמודד לכהונה נוספת בבית הלבן, התראיין אתמול לתוכנית הלילה של הקומיקאי סת' מאיירס ברשת NBC - והתייחס פעם נוספת למלחמה ברצועת עזה. "ישראל הסכימה להפסיק את פעילותה בעזה במהלך חודש רמדאן, במטרה לספק זמן להוצאת כל החטופים", אמר.

למרות הביקורת הגוברת במפלגה הדמוקרטית בנוגע למדיניות התמיכה שלו בישראל, ביידן לא קרא להפסקת הלחימה ברצועת עזה במהלך הריאיון - ולא שלל תמרון קרקעי עתידי של צה"ל בעיר רפיח, בה שוהים יותר ממחצית תושבי עזה.

הנשיא ביידן בריאיון לסת מייארס
הנשיא ביידן בריאיון לסת' מייארס | צילום: רויטרס

בתוך כך, בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח הבוקר כי חמאס קיבל את טיוטת מתווה פריז - שכוללת הפוגה של 40 יום בלחימה, עסקת חטופים - 10 מחבלים הכלואים בישראל תמורת חטוף ישראלי. במהלך ימי הפסקת האש, בתי חולים ומאפיות בעזה ישוקמו ו-500 משאיות סיוע ייכנסו מדי יום.

בנוסף, בניגוד מסוים לתקוות הבית הלבן, אתמול פורסם בחדשות 13 כי ישראל קיבלה ביממה האחרונה מסר שלילי מהמתווכות במו"מ לגיבוש עסקת חטופים, לפיו בחמאס מאותתים שההסכמות שהושגו בפסגת פריז לא מקובלות עליהם. לצד זאת, תשובה רשמית מטעם חמאס טרם התקבלה - וגורמים בישראל שבים ומדגישים כי לשני הצדדים יש אינטרס להגיע להסכמות לפני רמדאן, שיחול בעוד שבועיים.