גורמים מדיניים: נשקול שחרור מחבלים בתמורה לעסקה רחבה

ברקע הניסיונות של קטר וארה"ב להגיע לעסקאות קטנות שיובילו להפוגות אש, בכירים ישראלים אומרים כי יש המון מגעים, בהמון צירים, אך בישראל לא מכירים התקדמות דרמטי. גורמים המעורים בפרטים אומרים כי ישראל "נכונה ומוכנה לשקול שחרור אסירים ביטחוניים בתמורה לעסקה משמעותית שתכלול שחרור של חטופים רבים"

זמן צפייה: 00:57

ברקע הניסיונות של קטר וארצות הברית להגיע לעסקאות קטנות שיובילו להפוגות אש, במהדורה המרכזית פורסם הערב (שלישי) כי גורמים מדיניים שמעורים בפרטים אומרים כי ישראל  "נכונה ומוכנה לשקול שחרור אסירים ביטחוניים בתמורה לעסקה משמעותית ורחבה שתכלול שחרור של חטופים רבים".

לא מדובר על אותן עסקאות קטנות – אלא רק על עסקה משמעותית וגדולה, ועסקה כזו תצטרך כמובן בבוא העת להגיע למליאת הממשלה. בכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13: "יש הרבה אופציות על השולחן, אבל אין כרגע משהו קונקרטי". באשר לדיווחים הרבים הערב על התקדמות במגעים, בכירים ישראלים אומרים כי יש המון מגעים, בהמון צירים, אך בישראל לא מכירים התקדמות דרמטית.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

הפגנת משפחות החטופים אתמול בתל אביב
הפגנת משפחות החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון במפקדת פיקוד מרכז, יחד עם השרים חברי קבינט המלחמה, ראש השב"כ רונן בר וראש המל"ל צחי הנגבי, ואמר: "אני מבקש לשים בצד כל מיני שמועות סרק שאנחנו שומעים מכל מיני כיוונים, ולחזור על דבר אחד ברור: לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. כל השאר זה סרק".