רה"מ בהשוואה מקוממת: "יודע לנהל מו"מ; עשיתי זאת מול ההסתדרות"

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באחד הדיונים בימים האחרונים כי הוא "יודע לנהל מו"מ היטב". הוא ערך השוואה מקוממת כשטען כי עשה זאת "מול ההסתדרות". בכירים במערכת הביטחון התרעמו על ההקבלה - וגם בהסתדרות תקפו: "גובל בהסתה, תתנצל"

זמן צפייה: 01:11

פרסום ראשון: בדיון שהתקיים בימים האחרונים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "יודע לנהל מו"מ היטב", ובמהדורה המרכזית פורסם הערב (שלישי) לראשונה כי הוא ערך השוואה מקוממות - וטען: "ניהלתי מו"מ מול ההסתדרות".

בכירים במערכת הביטחון התרעמו ואמרו לנתניהו כי "מול ההסתדרות יש זמן, בעוד שחטופים יכולים למות". בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרסום בתחילה, אך לאחר זמן מה, מסרה בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא הקביל את המשא-ומתן שעשה עם ההסתדרות למשא-ומתן עם החמאס. ההיפך המוחלט - הוא הנגיד בין הדברים".

עוד נמסר: "ראש הממשלה טען בבירור כי להבדיל ממשא-ומתן עם ההסתדרות - שבו הנושא הוא תקציבי - המשא-ומתן לעסקת החטופים הוא עניין של חיים ומוות. דווקא בשל כך, ראש הממשלה נתניהו מתעקש על מקסום מספר החטופים החיים שישוחררו כבר בשלב הראשון של המתווה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר אגף הסברה ודוברות בהסתדרות, יניב לוי, הגיב על הפרסום בחדשות 13: "ההקבלה למו"מ שאתה מקיים מול ארגון מרצחי הטרור חמאס לבין ההסתדרות היא לא פחות מבושה הגובלת בהסתה. ראש הממשלה, אנחנו מבינים שאתה עייף ושיש עליך אחריות רבה - אבל הפעם הלכת צעד אחד רחוק מדי. התנצל עכשיו בפני מיליון עובדים שמניעים את המשק ושרבים מהם משרתי מילואים. אנחנו מצפים ממך להתחיל לנהל את המדינה וללמוד מההסתדרות והעומד בראשה ארנון בר-דוד מהי ממלכתיות ומנהיגות הרואה את כלל חלקי החברה הישראלית".

מטעם מפלגת הליכוד נמסר בתגובה לפרסום: "עוד ניסיון שפל של 'ערוץ 13' לייצר שנאת חינם בתוכנו באמצעות הוצאת דברים מהקשרם, מה הם לא יעשו בשביל רייטינג? והרי העובדות: ראש הממשלה לא השווה את ההסתדרות לארגון הטרור הרצחני חמאס. אין דבר בעולם שיכול להשתוות לנאצים החדשים של חמאס. ראש הממשלה הביא דוגמה במהלך דיון סגור לגבי תהליכים של מו"מים שונים שהוא ניהל בעבר, כולל מו"מים בין ידידים. בניגוד גמור למה שהוצג בערוץ 13 ראש הממשלה הדגיש בבירור שאי אפשר להשוות את זה למשא ומתן עם הארגון הרצחני חמאס!"

עוד נמסר: "ראש הממשלה משקיע כל מאמץ ופועל בכל דרך במטרה להחזיר את כל חטופינו הביתה וחבל שיש כאלו שפועלים ממניעים פסולים וללא הפסקה לפגוע במאמצים אלו. דקה אחרי תשעה באב אנו אומרים - לא לשנאת חינם וכן לאמת".

חברת הכנסת מרב מיכאלי הגיבה על הפרסום בכעס: "‏ההשוואה של איגודי עובדות ועובדים לחמאס לא חדשה, נתניהו עשה אותה בתשדירי הבחירות שלו ב-2015. כמה עוד יזדעזעו כל פעם מחדש מהדברים שנתניהו עושה ברצף מאז 1993? ההסתה שלו שהובילה לרצח רבין, ממשיכה עכשיו להביא לרצח ההמוני ביותר שהיה פה, שנמשך מאז 7 באוקטובר עם כל יום שהוא ממשיך להפקיר את החטופות והחטופים שלנו".

מרב מיכאלי מודיעה על פרישה
מרב מיכאלי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ח"כ נעמה לזימי מסרה בתגובה להשוואתו "השפלה" של נתניהו בין חמאס להסתדרות: "ראש הממשלה ממשיך בהסתה כלפי אזרחי ישראל והפעם העובדים וארגוני העובדים. הנוהג של ביבי להסית נגד העובדים ולהשוות אותם לחמאס וארגוני טרור הוא ישן נושן. ‏בקמפיין הבחירות שלו ב-2015 הפיק סרטון שנאה נגד העובדים וההסתדרות. ‏ואם כבר, יש לומר שלחמאס ולתחזוק מערכות הטרור שלהם הוא פיזר מיליארדים בדולרים ובמזומן. לעובדים הוא דואג הרבה פחות".