אוחנה השתתף בטקסים לכבוד ישראל ברומא: "דמוקרטיה צעירה ויציבה"

יו"ר הכנסת השתתף במספר אירועים בשני בתי הפרלמנט ברומא, שם ציינו 75 שנות דמוקרטיה באיטליה ושנות עצמאות לישראל. במהלך הטקס בבית העליון קיבל תשואות מחברי הפרלמנט. "עצמאותה של ישראל אינה דבר מובן מאליו"

אוחנה בביקור ברומא
אוחנה בביקור ברומא | צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה השתתף היום (שני) במספר טקסים ואירועים בבירת איטליה רומא, לכבוד 75 שנים לעצמאותה של ישראל וכן 75 שנים של דמוקרטיה באיטליה. זו הפעם הראשונה ששני בתי הפרלמנט באיטליה מציינים את עצמאותה של ישראל. במהלך הטקס בסנאט קיבל אוחנה תשואות.

במהלך הטקס של הבית העליון של הפרלמנט האיטלקי, הריעו חברי הפרלמנט ליו"ר הכנסת אוחנה, זאת לאחר שנשיא הסנאט, איגנציו לה רוסה הכריז על נוכחותו. לה רוסה אמר: "זה לא רק יום השנה ה-75 שלנו, גם ישראל מציינת 75 שנים להקמתה ולכן ביקשתי מחברי אמיר אוחנה, שנמצא כאן עם בן זוגו, שיכבד אותנו בנוכחותו ואני מודה לו על שהוא חוגג איתנו 75 שנים לאיטליה ולישראל". יו"ר הכנסת הוזמן לשבת בשורה הראשונה במליאת הסנאט, כשלצידו בן זוגו אלון, ניצולת השואה האיטלקיה ליליאנה סגרא אשר הוכרזה באיטליה כ"סנאטורית לכל החיים" וראש ממשלת איטליה לשעבר, מריו מונטי.

במסגרת היום החגיגי, פגש יו"ר הכנסת אמיר אוחנה גם את נשיא איטליה, סרג'יו מטארלה, ראשת הממשלה, ג'ורג'יה מלוני, נשיאת בית המשפט לחוקה, סילבנה שארה ונשיא הבית התחתון של הפרלמנט האיטלקי, לורנזו פונטנה.

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

בפגישותיו אמר אוחנה: "עצמאותה של ישראל אינה דבר מובן מאליו. אנחנו נאבקים יום-יום ושעה-שעה מול אויבים המבקשים לכלותנו. איטליה היא ידידת אמת של ישראל ואנחנו זקוקים להמשך הסיוע שלה במאבק הזה; בין היתר באמצעות הכרזה על משמרות המהפכה באיראן כארגון טרור, בלימת המירוץ האיראני לגרעין וגינוי ביטויי התמיכה של גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית כלפי הטרור".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ונשיא הבית התחתון של איטליה, לורנזו פונטנה, חנכו תערוכה משותפת חדשה ביוזמת הכנסת, אשר תוצג בבניין הפרלמנט האיטלקי: "הכנסת וה"קאמרה" (הבית התחתון): 75 שנות היסטוריה ודמוקרטיה פרלמנטרית". נשיא הקאמרה פונטנה בירך את יו"ר הכנסת אוחנה על פתיחת התערוכה המשותפת ואמר: "האירוע הזה מתקיים במלאת 75 שנה להקמת מדינת ישראל, דמוקרטיה צעירה אך יציבה, המהווה דוגמה חריגה במזרח התיכון".