נתניהו ומקרון נפגשו: דנו על הגרעין האיראני ועל לבנון

ראש הממשלה ונשיא צרפת נפגשו בפריז, לראשונה מאז החל נתניהו את כהונתו האחרונה. רה"מ הדגיש כי יש לחזק את ההרתעה מול איראן ולהטיל סנקציות על המשטר, והצרפתים העלו את הסוגיה הפלסטינית. שגרירת ישראל בצרפת לא הגיעה לנחיתת רה"מ: "ביקשו ממני לא לנכוח"

זמן צפייה: 01:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (שישי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה, לראשונה מאז החל נתניהו את כהונתו האחרונה. מלשכת רה"מ נמסר כי שני המנהיגים דנו בהרחבה בדרכים להיאבק באיום הגרעין האיראני, על הצורך בשימור היציבות האזורית, בדגש על לבנון, וכן דנו בהזדמנויות בהרחבת מעגל השלום.

ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי יש לחזק את ההרתעה מול איראן ומול גרורותיה במזרח התיכון, ואמר כי יש להטיל סנקציות משמעותיות על המשטר האיראני. עוד קרא ראש הממשלה להכללת משמרות המהפכה ברשימת הטרור של האיחוד האירופי. גורם ישראלי טוען כי הצרפתים העלו את הסוגייה הפלסטינית והסביר את הנקודה מהמבט של ממשלת הימין שהוקמה.

ראש הממשלה נתניהו צפוי להמשיך את ביקורו בפריז, והוא צפוי להיפגש בהמשך עם הקהילה היהודית ועם אנשי עסקים צרפתים נוספים. מחר בשעות הערב, לאחר צאת השבת, יסיימו בני הזוג נתניהו את הביקור, ויטוסו חזרה לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בתוך כך, שגרירת ישראל בצרפת היוצאת, יעל גרמן, התייחסה לביקור של נתניהו במדינה וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי טרם ההמראה קיבלה הודעה מלשכת רה"מ בירושלים לפיה הם מבקשים שלא תהיה נוכחת בקבלת הפנים של נתניהו עם נחיתתו בשדה התעופה.

גרמן, לשעבר שרת הבריאות וחברת כנסת מטעם יש עתיד, טענה כי כיבדה את הבקשה ולא הגיעה לשדה התעופה. לאחר מכן טענה השגרירה כי אז "החלה מכונת הרעל בפעולתה ואני הפכתי אשמה בזלזול בראש ממשלה נבחר. כשלטענתם אני זאת שהחלטתי ובחרתי להחרים את קבלת הפנים של ראש הממשלה".

"למען הגילוי הנאות, עלי להבהיר כי איני רוכשת כבוד לראש ממשלה שיש לו 3 כתבי אישום פליליים, אך אני רוכשת כבוד למדינה האהובה שלי ולא הייתי פוגעת בכבודה", הוסיפה גרמן, ולבסוף סיכמה: "אני מייחלת, ואעשה כל שבכוחי, להחזיר למדינתי את אופיה היהודי והדמוקרטי, ומקווה שנעשה זאת מוקדם ככל האפשר".

יעל גרמן
יעל גרמן | צילום: פלאש 90

נזכיר כי טרם ההמראה לצרפת הרשת סערה אמש סביב שיחה פנימית בקבוצת הוואטספ של טייסי אל-על לגבי איוש הטיסה. חברת אל-על הודיעה ישר באופן ברור שאין שום סירוב על רקע פוליטי או אידאולוגי, אלא בעיות איוש שנתקלים בהם באופן קבוע.

הידיעה על נסיעת רה"מ נחתה במשרדים של אל-על לפני כיומיים, וכמו בנוהל הרגיל בתוך קבוצת הוואטספ של טייסי הצי של טיסות 777 נכתבו כל הפרטים ונשאל מי יכול לקחת את הטיסה. היות ויש רק שני מטוסים פעילים מסוג 777, בעוד רוב המטוסים הגדולים הם מסוג 747, רק ארבעה טייסים כשירים יכלו לקחת את הטיסה, אולם לכל אחד היו סיבותיו מדוע לא יכל לקחת את הטיסה, לכאורה.

לחדשות 13 נודע שבתוך קבוצת הוואטסאפ של הטייסים קברניט אחד כתב הודעה פוליטית מאוד ברורה וזועמת מדוע לא לקחת את הטיסה הזו. להבנת המערכת, הוא ננזף במקום בתוך אותה קבוצת וואטספ על ידי קולגות ועל ידי יו"ר ועדת הטייסים, שאמרו לו שהמקום לדיונים פוליטיים הוא לא בקבוצה המקצועית של ניהול הצי. אותו קברינט ננזף, וככל הידוע לא פנה לטייסים אחרים.