ביידן: "טרגדיה נוראית, עומדים לצד ישראל"

אחרי שנשיא ארה"ב שוחח עם ראש הממשלה נתניהו ואמר כי הוא "מזהיר כל גורם עוין שמחפש הזדמנות לנצל את המצב" - נשא ביידן הצהרה מיוחדת: מר: "זו טרגדיה נוראית, אנו ממליצים לכל הצדדים לא לנצל את המצב. עומדים לצד ישראל ונדאג שתקבל את כל שדרוש לה"

זמן צפייה: 02:57

בעקבות הירי הבלתי פוסק לעבר ישראל וחדירת עשרות המחבלים מרצועת עזה לשטחי ישראל במסגרת מבצע "חרבות ברזל" היום (שבת), פרסם הבית הלבן הודעה רשמית: "ארצות הברית מגנה את ההתקפות של מחבלי חמאס נגד אזרחים ישראלים. אין הצדקה לטרור". מזכיר ממשרד ההגנה האמריקני לויד אוסטין מסר: "נוודא שלישראל כל הנדרש כדי להגן על עצמה". ביידן שוחח עם נתניהו: "מזהירים כל גורם עוין שמחפש הזדמנות לנצל את המצב". ביידן אמר: "זו טרגדיה נוראית, אנו ממליצים לכל הצדדים לא לנצל את המצב. עומדים לצד ישראל ונדאג שתקבל את כל שדרוש לה".

עוד נמסר מהבית הלבן: "אנו עומדים בנחרצות לצד ממשלת ועם ישראל ומביעים את תנחומינו על ישראלים שמתו בפיגועים. היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, שוחח עם היועץ לביטחון לאומי הישראלי צחי הנגבי ואנו שומרים על קשר הדוק עם שותפינו הישראלים".

ממלאת מקום השגריר האמריקני בישראל, סטפני האלט, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אני מגנה את הירי חסר ההבחנה שבוצע על ידי מחבלי חמאס נגד אזרחים ישראלים". עוד כתבה האלט: "אני נמצאת בקשר עם גורמים רשמיים בישראל, ותומכת לחלוטין בזכות של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות טרור שכאלו".

ארה"ב, ת"א, שגרירות ארצות הברית בתל אביב
שגרירות ארצות הברית בתל אביב | צילום: פלאש 90

נשיא צרפת עמנואל מקרון צייץ: "אני מגנה בחריפות את פיגועי הטרור הפוגעים כיום בישראל. אני מביע את הזדהותי המלאה עם הקורבנות, משפחותיהם ויקיריהם". ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק צייץ גם הוא: "אני בהלם מהתקיפות הבוקר של מחבלי חמאס נגד אזרחי ישראל", והוסיף: "לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה. אנחנו בקשר עם הרשויות הישראליות, ואזרחים בריטים בישראל צריכים להישמע להוראות הרשויות".

משרד החוץ המצרי הגיב על המצב בהודעה בה נכתב: "אנו מקיימים מגעים נמרצים עם כל הגורמים כדי לבלום את ההסלמה הנוכחית בין הישראלים לפלסטינים". נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, עוקב אחר האירועים בעזה מהמרכז האסטרטגי לניהול משברים והורה להגביר את המאמצים להכלת הסלמת המצב בין שני הצדדים.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, עוקב אחר האירועים בעזה

הסנטור האמריקני טד קרוז גינה גם הוא את ההתקפות וכתב בהצהרה: "מחבלי חמאס הנשלטים על ידי איראן פתחו במלחמה נגד ישראל. בעלי הברית הישראלים שלנו יעשו כעת מה שהם חייבם כדי להגן על עצמם ואני ניצב לצידם בזמן שהם ניצבים בפני האלימות והזוועות הללו".

"ארצות הברית חייבת להמשיך ולתמוך בזכות המלאה של ישראל ולוודא שיש להם את המשאבים הצבאיים והתמיכה הדיפלומטית להם הם זקוקים כדי להתמודד עם הטרוריסטים שמבקשים את השמדת ישראל", הוסיף הסנטור קרוז.

טד קרוז
הסנטור טד קרוז | צילום: רויטרס

הבוקר פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל, במהלכה שוגרו עד עכשיו רקטות רבות למרכז ודרום הארץ ועשרות מחבלים פרצו את גדר הגבול וחדרו לישראל. עשרות ישראלים נהרגו ומאות נפצעו ופונו לבתי החולים. בנוסף, יש חשש שהמחבלים מחזיקים בחטופים.