לקראת הרמדאן: פסגה מדינית בין ישראל לפלסטינים תתקיים במצרים

ביום ראשון הקרוב יערך במצרים החלק השני של "פסגת עקבה", במטרה להגיע להבנות בין ישראל לפלסטינים. את ישראל ייצגו ראש המל"ל, ראש השב"כ וגורמים נוספים ובכינוס ישתתפו גם גורמים אמריקניים, מצריים וירדנים. גורם מדיני: "המטרה לרדת לעומקם של הפרטים שהוסכמו עקרונית בעקבה"

זמן צפייה: 01:29

כחודש לאחר הפסגה שהתקיימה בעקבה שבירדן, ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים החלק השני של המפגש בהשתתפות ישראל, הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים וארה"ב. מטרת הכינוס, שיתקיים הפעם בשארם א-שייח שבסיני, היא להגיע לסיכומים בין ישראל לרשות הפלסטינית ולהרגיע את הרוחות, בתיווך המדינות הנוספות, לקראת חודש הרמדאן שיחל בעוד ימים אחדים.

בשבועות האחרונים התקיימו מספר שיחות ופגישות בין יועצו הקרוב של אבו מאזן, חוסיין א-שייח, לראש המל"ל צחי הנגבי. בין השניים סוכם על כינוס נוסף של הפורום המדיני - הפעם במצרים. גורם מדיני אמר לחדשות 13 כי מטרת הכינוס היא לרדת לעומקם של הסיכומים הכלליים שהושגו בעקבה, מתוך רצון ישראלי להוביל לרגיעה לקראת רמדאן.

ראש השב''כ רונן בר
ראש השב''כ רונן בר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הכנס יתקיים הפעם במצרים ומטעם ישראל ישתתפו ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש השב"כ רונן בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן וגורמים נוספים. לאחר הכינוס הקודם בעקבה בחודש שעבר התעוררה מתיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית בעקבות שורת הצהרות שהפלסטינים שיגרו בתום הכינוס ובהן התחייבויות שניתנו להם, לטענתם, מצידה של ישראל. בישראל הכחישו חלק מהדברים.

כזכור, בתום הפסגה בעקבה, גורם מדיני המאורע בפרטי הדברים טען כי "המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת הפלסטינית לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרשות".

לדבריו, "סוכם כי הצדדים יקיימו מפגש נוסף לפני הרמדאן, בחסות מצרים, על מנת לבחון את ההתקדמות בציר הביטחוני. כמו כן, סוכם להקים ועדה אזרחית משותפת שתפעל לקדם צעדים כלכליים בוני אמון".