בלינקן: מצפים להתנהלות שקולה בשטחים; הסכם הגרעין לא על הפרק

פרסום ראשון: בשיחה ראשונה בין שר החוץ אלי כהן לעמיתו האמריקני אנתוני בלינקן אמר האחרון כי בוושינגטון ממשיכים לתמוך בפתרון שתי המדינות. גורמים המעורים בפרטי השיחה אמרו כי בלינקן הבהיר שבבית הלבן "מצפים מהממשלה החדשה להתנהגלות מתונה" בכל הנוגע ליהודה ושומרון

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן קיים הערב (שני) עם שר החוץ אלי כהן. השניים שוחחו בהרחבה על הסוגייה הפלסטינית, ועל התמיכה האמריקנית בפתרון שתי המדינות. לפי גורמים שמעורים היטב בפרטי השיחה, בלינקן אמר לשר החוץ: "אנחנו מצפים מהממשלה החדשה להתנהגות מתונה ושקולה".

כהן ובלינקן דנו ארוכות גם בסוגיה האיראנית, ולפי בכיר ישראלי מזכיר המדינה האמריקני הבהיר שהסכם הגרעין לא על הפרק כרגע. מבחינת הממשלה הנוכחית מדובר בבשורה טובה. בלינקן ייחס זאת, בין היתר, לשיתוף הפעולה בין איראן לבין רוסיה.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן במקסיקו סיטי
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

בכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13 – עוד לפני שיחת בלינקן כהן – כי "האמריקנים מציבים קווים אדומים מאוד ברורים בימים האחרונים, כשהראשון הוא סוגיית הסיפוח: בבית הלבן לא מוכנים לשמוע על שום מהלך שכזה וכן על כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית. בירושלים הבינו את המסר, ובקרוב יתקיים גם ביקור בישראל של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב שבו יעלו הנושאים הללו.

בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לקיים פגישה בבית הלבן כבר בחודשים הקרובים. העיתוי של הפגישה הזו, כך נראה, ילמד על קבלת הפנים בבית הלבן.