אוחנה ליועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "זה זמן קריטי לעתיד האזור"

יו"ר הכנסת, המקיים ביקור מדיני בוושינגטון, נפגש אמש עם ג'ייק סאליבן בבית הלבן והתריע בפניו: "חייבים להנחיל לחמאס תבוסה מוחלטת שאיננה ניתנת לפרשנות". לאחר מכן נפגש עם מזכיר הגנת המולדת מיורקס, יחד עם בני משפחות של חטופים. בהמשך היום: אוחנה ייפגש עם מקבילו האמריקני, יו"ר בית הנבחרים מייק ג׳ונסון

זמן צפייה: 00:46

בפתח ביקורו המדיני בוושינגטון, יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש אתמול (שני) עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן בלשכתו בבית הלבן. במהלך הפגישה, אוחנה הודה לסאליבן על ההגנה שהנשיא ג'ו ביידן מעניק לישראל, התריע כי "מדובר בזמן קריטי לעתיד האזור כולו", והוסיף: "ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים ולהבסת חמאס. אף ישראלי לא יסכים לחזור למציאות שלפני 7 באוקטובר". אוחנה צפוי להיפגש בהמשך היום עם מקבילו האמריקני, יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון (רפובליקני מלואיזיאנה), בגבעת הקפיטול.

"מה שעלינו לעשות כרגע הוא להנחיל לחמאס תבוסה מוחלטת שאיננה ניתנת לפרשנות", הוסיף יו"ר הכנסת בפגישתו עם סאליבן, "מדובר באותו טרור שמופעל על ידי ראש הנחש מאיראן, שמפעילה את שלוחיה נגד כוחות ארה"ב, ישראל והעולם החופשי במזרח התיכון ומסכנת גם את חופש השיט הבינלאומי. אלו ימים קריטיים שעשויים לקבוע את גורל האזור כולו. ציר הרשע חמאס-חיזבאללה-חוט'ים בראשות איראן חייב לחוש את עוצמת נחישותו של העולם החופשי בדמות קיר ברזל דיפלומטי וצבאי".

פגישת אוחנה עם משפחות החטופים והמזכיר לבט"ל אלחנדרו מיורקס ארה"ב חרבות ברזל
פגישת אוחנה עם משפחות החטופים והמזכיר לבט"ל אלחנדרו מיורקס | צילום: נתן ווייל | דוברות הכנסת

לאחר הפגישה בבית הלבן, אוחנה המשיך למפגש עם מזכיר ביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס - בו השתתפו גם משפחות החטופים גונן, מור, אלזיאדנה והנד. במפגש נכחו גם חברי הכנסת יולי אדלשטיין, אפרת רייטן ועידן רול.