ארה"ב נגד ח"כ סון הר מלך: "קריטי להימנע מאמירות משלהבות"

אחרי שחברת הכנסת מעוצמה יהודית קראה לעמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה, "צדיק וקדוש", ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "זה קריטי שישראל והרשות הפלסטינית יימנעו מצעדים שיחריפו את המתיחות"

זמן צפייה: 02:25

בארצות הברית מגנים הערב (שישי) את דבריה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, שקראה השבוע לעמירם בן אוליאל שהורשע ברצח משפחת דוואבשה "צדיק וקדוש". ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "זה קריטי שישראל והרשות הפלסטינית יימנעו מצעדים שיחריפו את המתיחות, בין היתר מאמירות משלהבות".

פרשת הרצח בדומא טלטלה את המדינה בקיץ 2015, אז השליך בן אוליאל בקבוקי תבערה לתוך בית משפחת דוואבשה. בני הזוג סעד וריהאם ובנם עלי בן השנה וחצי נרצחו, ובנם בן ה-4 אחמד נפצע באורח קשה מכוויות. בן אוליאל הורשע במאי 2020, אחרי שהודה במעשה בחקירת שב"כ שכללה "אמצעים מיוחדים", ולאחר מכן הוא גם שחזר את הרצח. הוא נידון לשלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר.

הפגנה למען עמירם בן אוליאל (ארכיון)
הפגנה למען עמירם בן אוליאל (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"הייתי אצל עמירם", אמרה סון הר מלך בתיעוד שנחשף השבוע, "והצדיק הקדוש הזה - כשהוא עובר במסדרון אף סוהרת לא נמצאת. וזה כל כך יפה בעיניי, הקדושה הזאת והשמירה הזאת. וזה רק מספר באמת מי האיש, ואולי קצת מספר באמת על האיש הקדוש הזה, שאני חושבת שהוא סובל שם בשביל כל עם ישראל".