אחרי המחאה נגדו: סמוטריץ' נועד עם השגריר בוושינגטון

עם נחיתתו בארצות הברית הפגינו מולו מוחים נגד המהפכה המשפטית, שר האוצר נועד לבקשתו עם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, והשניים דנו על יחסי ישראל-ארה"ב. "אנחנו בצומת דרכים קריטית בהרבה מאוד דברים חשובים למדינת ישראל בדגש על העניין האירני"

זמן צפייה: 01:02

אחרי המחאה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם נחיתתו בארצות הברית, הערב (שני) הוא נפגש עם שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג. הפגישה הייתה לבקשת השר, שרצה לקבל סקירה על יחסי ישראל-ארה"ב, והשניים דנו בה על הנושא מכל היבטיו.

שר האוצר סמוטריץ' אמר לשגריר: "אדוני השגריר, תודה לך. תודה לכל צוות השגרירות במשרד החוץ ועובדי משרדי הממשלה השונים שמוצבים כאן. אנחנו בצומת דרכים קריטית בהרבה מאוד דברים חשובים למדינת ישראל בדגש על העניין האירני. והציר של השגריר יחד עם ראש הממשלה ועם השר דרמר מובילים ציר חשוב מאוד, אני מאחל לכולנו שתצליחו לייצג את מדינת ישראל נאמנה".

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

הלילה הפגינו מאות ישראלים וחברי הקהילה היהודית בארצות הברית מחוץ לנאומו של השר סמוטריץ' בבונדס, האירוע הרשמי היחיד אליו הוזמן השר, נגד המהפכה המשפטית ובקריאה להשאיר את ישראל דמוקרטית. המוחים קראו קריאות "בושה", "אוהבים את ישראל" ו"סמוטריץ׳ הביתה". בין היתר לקחו חלק הייטקיסטים ויזמים שארגנו חלק מהאירוע ומסיבת עיתונאים.

בחשבון הטוויטר שלו התייחס שר האוצר לנאומו בבונדס, אך לא להפגנה שנערכה מחוצה לו, וכתב: "כנס מדהים של הבונדס בוושינגטון. איזה חיבוק למדינת ישראל, חיבוק ליהדות התפוצות וחיבוק לכלכלה הישראלית.‏ אני יוצא מכאן מלא תקווה! ‏חזקים ביחד".

גם בניו יורק נערכה הלילה הפגנה של מאות משתתפים נגד המהפכה המשפטית ובה השתתפה משלחת של קצינים בכירים במילואים בהובלתו של ג'רמי לוין, מנכ"ל "טבע" לשעבר שנשא דברים. "יש לכך השלכות גלובליות עמוקות. יאשימו יהודים בכל העולם במה שקורה עם הממשלה", אמר לוין. "אני צופה מדינות רבות שינתקו מגע עם היהודים בשטחן, וגם עם ישראל. קהילות יהודיות בעולם יתחילו להתפרק. זה אירוע גלובלי שמשפיע על כולם". עוד נכחו בהפגנה תא"ל במיל' רועי ריפטין, לשעבר קצין תותחנים ראשי בצה"ל, אל"מ במיל' יואב רוזנברג, לשעבר סגן ראש חטיבת המחקר באמ"ן ואל"מ במיל' אופיר בר, טייס F-16.

ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בניו יורק
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בניו יורק

בממשל האמריקני הבהירו כי אין להם שום כוונה להיפגש עם שר האוצר, וזאת חרף מאמציהם של אנשי משרדו ומקורביו של סמוטריץ'. בסיום ביקורו בוושינגטון, ימשיך השר לניו יורק, שם ייפגש עם זוג תורמים יהודים, ולאחר מכן ימשיך לכנס בפנמה - גם שם הוא צפוי לנאום.

סמוטריץ' ציין בעבר מול המצלמה שהוא מתכוון להשתתף בכנס בפנמה של כלכלנים בכירים, לדבריו בהשתתפות שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן. למרות הצהרתו, העובדות הם שילן לא משתתפת בכנס, וגם לא בכירי הנהגת משרד האוצר האמריקני. היעדרות לעשרה ימים מהארץ, בתקופה כלכלית ופוליטית סוערת ללא אירועים עם הממשל, גרמה להרמת גבות במשרד האוצר.