אחרי התבטאות סמוטריץ': בכירים אמריקנים דורשים מרה"מ לגנות

יממה חלפה מאז תקף דובר מחלקת המדינה של ארה"ב את ההתבטאות של שר האוצר, שאמר כי יש "למחוק את חווארה", והייתה זו אולי הביקורת הכי חריפה שנשמעה עד כה נגד שר בממשלת נתניהו. ביממה האחרונה התקיימו שיחות בין בכירים אמריקנים לבין בכירים בממשלה וגורמים דיפלומטיים - אך נתניהו עדיין שותק

זמן צפייה: 01:17

יממה חלפה מאז תקף דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית תקף את ההתבטאות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר כי יש "למחוק את חווארה", ודרש גינוי פומבי מראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בירושלים גם הערב (חמישי) שומרים על שתיקה.

הייתה זו ביקורת חריגה מצד הממשל האמריקני, אולי הכי חריפה שנשמעה עד עכשיו נגד שר בממשלת נתניהו, ובארצות הברית מכנים את הדברים שאמר סמוטריץ' כדוחים וחסרי אחריות. ביממה האחרונה התקיימו כמה שיחות בין בכירים אמריקנים, בהם גם השגריר טום ניידס, לבין בכירים בממשלה וגורמים דיפלומטיים.

המסר האמריקני הוא ברור - ישראל ורה"מ נתניהו חייבים לגנות ולהתנער מהדברים של סמוטריץ'. האמריקנים גם אומרים לישראל באותן שיחות שהתקיימו ביממה האחרונה כי הם חוששים שאמירות מהסוג הזה יתורגמו למעשים, ויפגעו בהבנות שהושגו בפסגה בעקבה שבירדן.

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

נכון לעכשיו, חרף ההפצרה האמריקנית, נתניהו שותק ולא מגנה את הדברים, ויש לציין כי הוא בעצמו  יצר השוואה בין המפגינים במחאה אתמול לבין הפורעים בחווארה, כאשר היום בלשכתו כבר הוציאו הבהרה שלא היה ניסיון להשוות בין הצדדים.