בנט לקנצלר גרמניה: "עומדים לצד האוקראינים ועוקבים אחר שיחות הגרעין"

הקנצלר שולץ הגיע לביקור ראשון בישראל ונפגש עם ראש הממשלה. השניים שוחחו על המצב באוקראינה ועל הסכם הגרעין. בנט נמנע מתשובה לשאלת חדשות 13 כיצד "ישראל מסייעת בשקט" לאוקראינה: "קוראים להפסקת אש מיידית"

זמן צפייה: 01:51

קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש הממשלה נפתלי בנט נפגשו היום (רביעי) וערכו פגישה משותפת במסגרת ביקורו הראשון של הקנצלר בישראל. בנט פנה לקנמצלר ואמר לו כי הוא "מגיע לכאן בזמן הרה גורל ורגיש מאוד. שוחננו ארוכות על המצב באוקראינה על החובה שמוטלת עלינו כמנהיגים לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים".

"באחריותנו גם להעביר את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן", אמר בנט. "אני שמח לבשר שהקנצלר ואני סיכמנו על יצירת שיתו, פעולה אסטרטגי חדש בין ישראל לגרמניה, בפורמט של דיאלוג שיקרה פעמיים בשנה בענייני ביטחון ועניינים מדיניים".

Whatsapp Image 2022 03 02 At 1
הקנצלר שולץ ורה''מ בנט ב''יד ושם'' | צילום: קובי גדעון/לע''מ

ראש הממשלה נשאל מה הכוונה בסיוע שקט לאוקראינה ומדוע לא מגנים את רוסיה. לדבריו, "המדיניות שלנו מדודה ואחראית. אנחנו חושבים על כל המימדים והשיקולים וקוראים להפסקת אש מיידית. אנחנו מזדהים עם האזרחים שנמצאים בסכנה ואנחנו מסייעים לאוקראינה".

בעניין שיחות הגרעין של המעצמות עם איראן אמר בנט: "אדוני הקנצלר, מוטלת עלינו האחריות לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני ולא תהיה האפשרות להשיג נשק גרעיני. אנו עוקבים בדאגה אחרי השיחות בווינה. האפשרות שיחתם הסכם שיאפשר לאיראן להתקין צנטריפוגות בהיקף רחב - אינה מקובלת עלינו".

Whatsapp Image 2022 03 02 At 0
הקנצלר שולץ ורה''מ בנט | צילום: קובי גדעון/לע''מ

הקנצלר דיבר לאחר מכן והודה על קבלת הפנים החמה. "היה לי חשוב לבקר כאן מוקדם בכהונה על אף המצב הבינלאומי. היה חשוב לי להתחיל את הביקור בירושלים", אמר שולץ. "החדשות מאוקראינה נוראיות. אנחנו מלאי דאגה על התפתחות הקונפליקט. אני רוצה לומר עוד פעם שצריך להפסיק את ההתקפות על האוכלוסיה האזרחית. זה צריך להיפסק ואנחנו צריכים לתת הזדמנות לדיפלומטיה".

שולץ התייחס גם לשיחות הגרעין והבהיר: "אנחנו יודעים על ההתלבטויות הביטחוניות של ישראל - ולוקחים אותן ברצינות. נשק גרעיני לאיראן הוא איום עצום לשלום. לא יודעים איך זה יגמר, אסור לדחות את המשא ומתן ואסור להפסיק כרגע, אלא לומר כן להסכם נבון".

בתשובה לשאלת חדשות 13 מה הערכתה של גרמניה לגבי מצב הפליטים באירופה בעקבות האירועים באוקראינה, שולץ ענה כי "אנחנו כבר עכשיו רואים את מספר הפליטים הגבוה - שמגיעים גם לגרמניה כמובן. ולכן מאוד חשוב שאנחנו עושים את תפקידנו היום - לסיים את המלחמה".