מנהיג הרוב בסנאט: בוחנים הצבת תנאים לסיוע לישראל

ברקע הביקורת על מספר ההרוגים בעזה, הסנאטור צ'אק שומר אמר כי הסיעה הדמוקרטית שוקלת להציב תנאים בתמורה להמשך הסיוע שוושינגטון מספקת לירושלים. לאחר שגם רפובליקנים הביעו התנגדות לבקשות הממשל בנוגע להעברת סיוע לישראל ואוקראינה, הנשיא ביידן זימן את מנהיגי שתי המפלגות בקונגרס לשיחה בבית הלבן

מנהיג הרוב בסנאט, הסנטור צ'אק שומר
מנהיג הרוב בסנאט, הסנטור צ'אק שומר | צילום: רויטרס

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הסנטור צ'אק שומר, אמר הערב (רביעי) לכתבים כי הסיעה הדמוקרטית בוחנת הצבת תנאים לישראל בתמורה להמשך הסיוע שנשלח אליה מארצות הברית. דבריו של הסנטור מגיעים ברקע הביקורת הגוברת במפלגה הדמוקרטית על מספר ההרוגים ברצועת עזה.

במקביל, חברים בסיעה הרפובליקנית השמיעו גם כן ביקורת על הסיוע שהממשל מספק לישראל ולאוקראינה - והשתמשו בנושא כדי להפעיל לחץ על ביידן בסוגיית המהגרים שחודרים לארצות הברית מגבולה הדרומי.

בעקבות ההתנגדויות, הנשיא ג'ו ביידן זימן את מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקניים בקונגרס לבית הלבן. הסנטור שומר, מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, הסנטור מיץ' מקונל, יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני מייק ג'ונסון ומנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים האקים ג'פריס הודיעו כי יגיעו לפגישה, במהלכה הנשיא צפוי להבהיר את חשיבות הסיוע האמריקני לישראל ולאוקראינה.

הקפיטול, וושינגטון די.סי
בניין הקפיטול | צילום: רויטרס

כזכור, ממשל ביידן כבר עקף את הקונגרס פעמיים מאז 7 באוקטובר בכדי להעביר לישראל "סיוע חירום", וזאת בעקבות הקשיים שהציבו חברי קונגרס רפובליקניים ומחוקקים המשתייכים לפלג הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית.