"אבו מאזן וחמאס - אותו דבר": הציטוטים מדיון הקבינט על חיזוק הרש"פ

בטרם הועברו כספים לרשות הפלסטינית בהתאם לבקשת גורמי הביטחון, סמוטריץ' הציג אמירות של בכירים פלסטינים שהצדיקו מעשי טרור - אך בסופו של דבר לא הצביע נגד. סער תקף בתגובה: " אתה לא באמת נגד העברת כספים - פשוט רוצה לחלוק את האחריות". הדרג ההמקצועי ביקש להחזיר את הפועלים העזתיים שנמצאים בישראל לרצועה - בן גביר תהה: "המחבלים ידעו איפה נמצא כל דבר בקיבוצים, איך אנחנו יודעים שהפועלים לא עזרו?"

זמן צפייה: 04:31

במהלך דיון הקבינט שנערך אמש (חמישי) עלתה לשולחן שאלת היחס לרשות הפלסטינית בזמן המלחמה בעזה. גורמים במערכת הביטחון ביקשו להעביר לרשות כספים בטענה שבכיריה מסייעים כעת לישראל, אך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הביע התנגדות והציג ציטוטים של בכירים פלסטינים שתמכו בפעילות טרור. על אף זאת, הוחלט בסופו של דבר להעביר את הכספים, כשסמוטריץ' לא הצביע נגד אלא נמנע.

בעקבות זאת השר גדעון סער תקף את סמוטריץ' ואמר: "העברת הכספים זו החלטה שלך, אתה שר האוצר, זה לא צריך להגיע לקבינט. אתה לא היית צריך להביא את זה לקבינט. אתה מביא את זה כי אתה לא באמת נגד זה - פשוט רוצה לחלוק את האחריות". מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, טען כי "יש עבודה צמודה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים", והוסיף שאלו סייעו לישראל לאחרונה בחילוץ 61 ישראלים שנכנסו בשגגה לשטחים שונים של הרשות.

בעקבות הדברים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש ממתאם פעולות הממשלה בשטחים: "תביא את כל התמונה המלאה. די להביא לנו רק רבע תמונה על הרשות הפלסטינית. אבו מאזן וחמאס זה אותו הדבר".

Whatsapp Image 2023 08 27 At 1
השר איתמר בן גביר בכניסה לישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בחלק אחר של הדיון עסקו השרים בסוגיית הפועלים העזתיים שנותרו בשטח ישראל. גורמים בדרג המקצועי ביקשו להעביר את הפועלים בדחיפות לעזה וטענו "אין לנו מה לעשות איתם". בן גביר אמר בתגובה: "יש כאן אירוע מטורף. אתם מחזיקים 3000 עזתים, לא בדקתם את כולם. איך אפשר להצדיק את חזרתם לעזה מבחינה ביטחונית או ציבורית? המחבלים ידעו איפה נמצא כל דבר, באיזו שכונה, איפה יש כלב. איך אנחנו יודעים שהם לא עזרו?".

בניגוד לבן גביר, שר החקלאות אבי דיכטר הביע תמיכה בבקשת גורמי הביטחון ושאל את חבריו: "אם הדרג המקצועי נגד - אז למה להחזיק אותם כאן? למה?". בשלב אחר, ראש המל"ל טען בפני חברי הקבינט כי דלק לא נכנס בשלב זה לרצועת עזה. בעקבות זאת, השרים דרשו הצבעה בנושא אף ראש הממשלה נתניהו סירב לכך.