דיווח: הסעודים מוכנים להסכם גם בלי ויתורים דרמטיים לפלסטינים

המגעים להסכם הנורמליזציה נמשכים, ובסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי יורש העצר בן סלמאן מוכן להתגמש בנושא ההקלות לפלסטינים - בתמורה למחויבות של ארצות הברית להגן על הממלכה אם תותקף

זמן צפייה: 01:15

המגעים להסכם נורמליזציה עם סעודיה נמשכים, והיום (שישי) דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מוכן להתגמש בנושא ההקלות לפלסטינים - בתמורה למחויבות של ארצות הברית להגן על הממלכה אם תותקף.

הסעודים נחושים להגיע לברית הגנה עם האמריקנים בתמורה להסכם כזה או אחר עם ישראל, וגם התייחסות לסוגיה הפלסטינית הנפיצה מאוד, כאשר עדיין לא ברור מה ישראל תצטרך או תוכל לתת במסגרת עם הסכם כזה. לפי המקורות של "רויטרס", הסעודים יהיו מוכנים להגיע להסכם גם אם לא יהיה מדובר בוויתורים דרמטיים ומרחיקי לכת עבור הפלסטינים.

כזכור, בשבוע שעבר נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, ואמר כי "אנו בפתחה של פריצה היסטורית לשלום בין ישראל לסעודיה". בהמשך הוא התראיין בתקשורת האמריקנית, ואמר כי ההסכם צריך להיחתם בחודשים הקרובים - או שיידחה בכמה שנים.

נתניהו נואם בעצרת האו"ם
נתניהו מציג את מפת "המזרח התיכון החדש | צילום: רויטרס

ביום שלישי נחת בסעודיה שר התיירות חיים כץ, במסגרת ביקור היסטורי ותקדימי של שר ישראלי בממלכה. לפי הודעת משרד התיירות, השר כץ יצא עם פמלייתו לריאד "במטרה לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO)".