נתניהו: "עובדים על שלום עם סעודיה, הפוליטיקה חוסמת אותו"

בפגישה עם חברי קונגרס אמריקניים התייחס ראש הממשלה למגעים עם ערב הסעודית ואמר כי "שלום עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות כעת, יהיה קפיצה קוונטית". עוד הוסיף: "הדבר החשוב ביותר הוא ליצור איום צבאי אמין על איראן"

Whatsapp Image 2023 08 07 At 1
נתניהו עם חברי הקונגרס שביקרו בארץ | צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם משלחת של חברי קונגרס אמריקניים מהמפלגה הדמוקרטית מטעם אייפא"ק והתייחס למגעים לשלום עם ערב הסעודית: "אם יהיה לנו את זה עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות כעת, זו תהיה קפיצה קוונטית".

המשלחת נפגשה עם נתניהו בלשכתו בירושלים, במסגרת ביקורם בארץ. בראש המשלחת מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים ונשיא אייפא"ק מייקל טוצ'ין. נתניהו שוחח איתם על מאמצים טכנולוגיים של ישראל, בעיקר בתחום ה-AI והסייבר. לדבריו, "מתרחש שינוי אדיר בעולם. השינוי המהותי הוא הקצב הגאומטרי של שינוי טכנולוגי. אני לומד את הנושא בחודשים האחרונים, לאחר שלמדתי לפני כן את תחום ההגנה בסייבר, ולאחר שהפכתי את ישראל והתחייבתי להפוך אותה לאחת מחמש מעצמות הסייבר. אך AI גדול מזה בהרבה. וההייפ הוא לא רק הייפ. זה אמיתי וזה קורה".

"אני חושב שבהקשר הזה ובהיבטים רבים אחרים, לישראל אין בת ברית טובה יותר מאשר ארה"ב, ולארה"ב אין בת ברית טובה יותר מאשר ישראל", אמר רה"מ, והוסיף לגבי איראן: "הדבר החשוב ביותר הוא ליצור איום צבאי אמין על איראן, והדבר השני הוא לנצל את זה אם כל דבר אחר נכשל".

Whatsapp Image 2023 08 07 At 1
נתניהו עם חברי הקונגרס שביקרו בארץ | צילום: חיים צח, לע''מ

לאחר מכן התייחס נתניהו להסכמי אברהם ואמר כי "השלום עם מדינות המפרץ, שהתעצב על יסוד האיום האיראני מצד אחד, ומצד שני משיתוף הפעולה הטכנולוגי והעסקי בינינו, התפוצץ. מדובר בשלום כלכלי. אם יהיה לנו את זה עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות כעת, זו תהיה קפיצה קוונטית. בשלום סעודי-ישראלי יש אלמנט של תשתית פיזית שכבר קיים, אבל הפוליטיקה חוסמת אותו".

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום פורסם חלק נוסף מהריאיון של נתניהו ל"בלומברג", בו הוא אמר כי הוא "מהמר שיהיה הסכם עם סעודיה". ראש הממשלה הוסיף ואמר כי ירושלים וריאד "יעמיקו את הקשרים הכלכליים" ביניהן. עם זאת, הוא הדגיש כי הוא "לא יכול להבטיח זאת". לדבריו, למהלך יהיו "השלכות כלכליות עצומות". הוא הוסיף כי גם בלי הסכם רשמי שתי המדינות יכולות לבנות "מסדרון כלכלי" בין חצי ערב לאירופה.