שרה נתניהו למנהיגים יהודים: "איך אתם לא מגנים את מה שאומרים עלי?"

במהלך פגישה שקיים ראש הממשלה עם ראשי קהילות יהודיות בניו יורק, התפרצה רעייתו אל עבר הנוכחים - וטענה שהם לא יוצאים נגד ההתקפות על משפחתה. במסגרת המפגש, גורמים בקהילה היהודית מחו נחרצות בפני רה"מ על קידום המהפכה המשפטית, ותהו: "איך אתם מאפשרים לשיח של הימין הקיצוני ברשתות להשתולל?"

זמן צפייה: 02:21

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו התפרצה אתמול (שישי) אל עבר מנהיגי קהילות יהודיות שנפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו יורק - והטיחה בהם: "איך אתם לא מגנים את הדברים שאומרים עלי ועל המשפחה שלי?". הטענות של שרה נתניהו, שפורסמו אמש לראשונה בחדשות 13, הגיעו לאחר שגורמים בפגישה מחו נחרצות על המשך קידום חוקי המהפכה המשפטית בישראל.

לאורך הפגישה המתוחה, בה השתתף גם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, מנהיגי הקהילות היהודית הביעו חשש מפני מהלכים קיצוניים שממשלת נתניהו מקדמת, ותהו: "איך אתם מאפשרים לשיח של הימין הקיצוני ברשתות להשתולל?". ראש הממשלה נתניהו הבטיח מצדו כי הוא ינסה להגיע להסכמות רחבות בנושא בהמשך, ואז פנתה רעייתו לנוכחים וביקשה שיגנו את הדברים שאומרים עליה.

לאורך ביקורו המדיני של ראש הממשלה בארצות הברית, "ליוו" את בני הזוג נתניהו מפגינים נגד המהפכה המשפטית. במקביל לנאומו של ראש הממשלה אתמול בעצרת הכללית של האו"ם, אלפים הפגינו מחוץ למטה הארגון. לפני כן, חג מטוס קל מטעם מובילי המאבק באתרים חשובים בעיר, בהם מרכז הסחר העולמי ופסל החירות. על שלט שנשא המטוס נכתב: "הגנו על הדמוקרטיה הישראלית". במקביל, נערכה הפגנה על סירה מול מטה האו"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישה עם היזם אילון מאסק
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישה עם אילון מאסק | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

במהלך הימים האחרונים, התקיימה "משמרת מחאה" מחוץ למלון בו שהה נתניהו עם פמלייתו. מפגינים מחו נגד המהפכה המשפטית גם מחוץ  לארוחת הערב שהתקיימה מוקדם יותר השבוע בהשתתפות מנהיגים רבים, כולל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, במוזיאון ה"מט".