אוהלים, שמיכות וגנרטורים: הסיוע הישראלי לסוריה

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, ישראל צפויה לסייע גם לסוריה - זאת בעקבות פנייה חריגה שהגיעה מרוסיה. הטורקים מבקשים בעיקר סיוע בחילוץ ובאמצעי הגנה מפני הקור - ומטוסים נוספים יצאו בימים הקרובים. כמו כן, הקמתו של בית חולים שדה נמצא עדיין בסימן שאלה והערב צפוי דיון מכריע בנושא

זמן צפייה: 01:20

בעקבות אסון הרעש שפקד את טורקיה וסוריה, מטוס סיוע ראשון לטורקיה ימריא כבר הערב (שני), וכפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, ישראל צפויה לסייע גם לסוריה - זאת בעקבות פנייה חריגה שהגיעה מרוסיה - ובשעות הצהריים המוקדמות התקבלה בישראל ההחלטה: נסייע גם לסוריה במה שנוכל ובמה שמציאותי. מדובר, לפי שעה, על סיוע הומניטרי שכולל שמיכות, גנרטורים ואוהלים שיועברו באמצעות רוסיה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0602232021' autoplay='0' credit='' desc='הסיוע הישראלי לטורקיה וסוריה' poster='' kid='1_nnkwdlsp' duration='']

הטורקים מבקשים בעיקר סיוע בחילוץ ובאמצעי הגנה מפני הקור - ומטוסים נוספים יצאו בימים הקרובים. כמו כן, הקמתו של בית חולים שדה נמצא עדיין בסימן שאלה והערב צפוי דיון מכריע בנושא.

יצוין כי קיימת רגישות ביטחונית באזור רעידת האדמה, שכן מתבצבעת שם פעילות של ארגוני טרור, ולכן הקמת בית חולים שדה תצטרך להיות מלווה באבטחה מוגברת. בית החולים, לכשיקום יסייע כמובן לטורקים. בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי "אם תגיע בקשה מסוריה - נשקול סיוע גם לסורים באותו בית חולים, אבל כמובן שחיילים או צוותים ישראלים לא יחצו את הגבול".