דיווח: ארה"ב הציעה לסעודיה ברית הגנה בתמורה לנורמליזציה

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי וושינגטון הציעה לריאד ברית הגנה הדדית במקרה של התקפה, בדומה לזו שקיימת עם יפן ודרום קוריאה - בתמורה להסכם נורמליזציה עם ישראל. לפי הדיווח, בסעודיה השיבו כי יבחנו את האפשרות

סעודיה, ג'ו ביידן, מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו
ג'ו ביידן, מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ב"ניו יורק טיימס" דווח הערב (שלישי) כי ארצות הברית הציעה לסעודיה ברית הגנה הדדית, כגון זו שהיא מקיימת עם יפן ודרום קוריאה, בתמורה להסכם נורמליזציה עם ישראל. עוד דווח כי בריאד בוחנים את האפשרות הזו.

מוקדם יותר, בנאומו בעצרת האו"ם, אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי וושינגטון פועלת "להרחיב את הנורמליזציה של ישראל במזרח התיכון, בפן המדיני ובפן הכלכלי".

אתמול אמר שר החוץ של סעודיה, הנסיך פייסל בן פרחאן, בריאיון לרשת טלוויזיה בממלכה כי "אין פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני ללא מדינה פלסטינית עצמאית". לדבריו, "פתרון שתי המדינות חייב לחזור לראש סדר העדיפויות".

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

זמן קצר לאחר מכן אמר לחדשות 13 דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, כי ארה"ב "תעשה כל שתוכל כדי להגיע לנורמליזציה, שני הצדדים צריכים להסכים לכך". עם זאת, גורם אמריקני המקורב לצמרת הסעודית אמר כי הוא "מעריך שיהיה הסכם" - אך גורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי "ההכחשה האמריקנית על הקפאת המגעים עם סעודיה אושרה מול ישראל".