קושנר: "הצלחנו לגרום לישראל להסיר את אמצעי הבידוק"

בשיחה סגורה עם מתמחים שהודלפה, מתגאה חתנו של הנשיא טראמפ בתפקיד המרכזי ששיחק הבית הלבן בפתרון המשבר סביב הר הבית

(קובי גדעון / לע"מ)

שיחה סגורה של חתנו של הנשיא טראמפ ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר, שהודלפה אתמול (שני) לאתר "וויירד" חושפת את המעורבות האמריקנית סביב משבר הר הבית מהתקופה האחרונה. "ניהול המשבר בשבוע האחרון הראה לנו עד כמה המצב נפיץ", סיפר קושנר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתדרוך שקיים עם מתמחים בקונגרס, התגאה קושנר במגעים שניהלו האמריקנים שהובילו לפתרון המשבר סביב הר הבית וכן של תקרית הירי של המאבטח הישראלי בירדן. "היו שני שוטרים שנרצחו על הר הבית", הסביר חתנו של הנשיא. "בתגובה, הישראלים הציבו גלאי מתכות בכניסות להר - צעד שאינו בלתי סביר. הישראלים בסך הכל רצו לוודא את הביטחון של הציבור".

קושנר המשיך: "בסופו של דבר עבדנו עם כולם והצלחנו לגרום לישראלים להסיר את אמצעי הבידוק, פתרון שהירדנים הסכימו לו תוך קיום שיחות רצופות עם הפלסטינים לאורך כל הדרך. ביבי (נתניהו) חטף על זה המון תקשורת שלילית בישראל וזה היה צעד לא פופולרי עבורו מבחינה פוליטית".

(עמוס בן גרשום, לע''מ)
(עמוס בן גרשום, לע''מ)

חתנו של הנשיא התייחס גם לתקרית הירי בעמאן בה מאבטח ישראלי ירה למוות בשני אזרחים ירדנים. "היינו צריכים לעבוד יחד עם הירדנים לאפשר לצוות השגרירות לשוב לישראל, תוך התמודדות עם הזעם ברחוב הירדני", הסביר קושנר. "כל המגעים בוצעו ברוגע ובעזרת המלך עבדאללה הצלחנו להנמיך את הלהבות".

קושנר הדגיש כי בכל יום יכול לקרות משהו ובכל צד יש גורמים שמתנגדים להסכם שלום. "עם כניסתי לתפקיד חקרתי לעומק את כל סבבי המו"מ שהתקיימו לאורך השנים", סיפר. "מה שגיליתי זה שלא הצליחו להשיג הרבה לאורך 40-50 השנים האחרונות. המשתנים לא השתנו. ניסיתי להבין למה לא הצליחו לקדם את המו"מ והבנתי שהסיבה לכך היא שמדובר בנושא טעון רגשית".

לדבריו, אם מנסים להתקדם בצורה הגיונית ולהבין מה כל צד רוצה - ניתן יהיה למצוא פתרון. "אך יכול להיות שאין כזה", אמר לבסוף למתמחים.