"לקחו אותי ואמרו שאני עצור": אזרח ישראלי בסכנת הסגרה לרוסיה

כמעט שנתיים וחצי עברו מאז שוחררה מהכלא הרוסי נעמה יששכר, הישראלית שהואשמה בהברחת סמים, וכעת ייתכן ואזרח ישראלי ייקלע למצב דומה. סרגיי נוביקוב בן ה-60 נמצא בסכנת הסגרה לרוסיה בעקבות האשמות הונאה. פרקליטו טוען: "משרד החוץ לא יצר איתנו קשר"

זמן צפייה: 02:33

סרגיי נוביקוב, אזרח ישראלי בן 60 נעצר לפני כחודש וחצי בבולגריה, בעקבות בקשת הסגרה לרוסיה שם הוא מואשם בהונאה. הערב (חמישי) הוא שוחח עם חדשות 13, וסיפר על הרגעים הקשים. נוביקוב הגיע לבולגריה לחופשה ונעצר על סמך בקשת הסגרה לרוסיה משנת 2017, בה הוא מואשם בהונאה בתקופה שעבד וגר בה.

הוא הגיע לבולגריה לחופשה, ונעצר בשל בקשת הסגרה שהגיעה מרוסיה. לאחר מעצרו הוא שהה בכלא שבועיים עד ששוחרר למעצר בית. פרקליטו של נוביקוב, עו"ד מיכאל עירוני, הצליח לשחרר אותו למעצר בית שם הוא ממתין להחלטה בעניינו.

Oeucpk
עו''ד מיכאל עירוני

"באתי לפה (בולגריה) לחופשה עם אישתי, ולקחו אותי, תפסו אותי ואמרו לי שאני עצור לפי דרישות של רוסיה. אני כל הזמן בדירה סגורה, המשטרה בודקת אותי", נוביקוב סיפר. "בשבועיים הראשונים הייתי בכלא ברוסיה. התנאים שם לא מתאימים לכל בן אדם נורמלי".

עו"ד עירוני מתח ביקורת על חוסר מעורבותו של משרד החוץ הישראלי במקרה וטען כי "עד היום, לאחר כמעט חודש וחצי אף נציג ממשרד החוץ הישראלי לא יצר איתנו קשר ולא סייע לו. אזרח ישראלי נמצא שם (בולגריה) ללא כל תמיכה ישראלית". עירוני הוסיף כי "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין. ההאשמות הן חסרות שחר. כל אדם הלומד את התיק מבין לחלוטין שמדובר במעשים שלא מקיימים עבירה פלילית כלשהי".

נוביקוב הביע חשש שמא יוסגר לרוסיה, במיוחד בשל המלחמה באוקראינה: "אם אני אגיע לרוסיה, אז אני אקבל את העונש החמור ביותר שיכול לקבל אדם הפועל נגד הפוליטיקה הרוסית, נגד מלחמה ומתנגד לפוטין".