ההנחיה בתום דיון קבינט המלחמה: "להמשיך במשא ומתן לעסקה"

לאחר יותר משבועיים של קיפאון במגעים לעסקה, בתום הדיון הלילי נמסר מלשכת רה"מ נתניהו כי "קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים". דיווח קטרי: מתקיימים מגעים לבדיקת אפשרות לחידוש המו"מ לעסקה

זמן צפייה: 02:34

קבינט המלחמה התכנס הלילה לאחר יותר משבועיים של קיפאון במגעים לעסקה, ובתום הדיון הלילי נמסר הבוקר (חמישי) מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים".

לכל העדכונים מהיום ה-230 למלחמה

בתוך כך, מקורות מצריים מסרו הלילה לעיתון הקטרי "אל ערבי אל ג'דיד" הרואה אור בבריטניה כי ישנה פעילות שמטרתה "לבדוק את הדופק" של הצדדים השונים כדי לחדש את המו"מ לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה. אחד המקורות אמר כי "הבכירים בקהיר החלו בסדרת מגעים עם הצדדים על מנת לחדש את המו"מ".

מקור מצרי אמר לעיתון כי משלחות מקצועיות ישראליות מבקרות בקהיר על בסיס שבועי, בין אם כדי לדון בנושאים הקשורים בהסכמים הביטחוניים בין מצרים לישראל ולהציג דרישות הנוגעות בשיתוף הפעולה לצורך הפעלתו מחדש של מעבר רפיח במצבו הנוכחי, ובין אם כדי לדון ברעיונותיה של מצרים עצמה בהקשר זה. כמו כן אמר המקור כי חלק גדול מהדיונים שהתקיימו בזמן האחרון בין המשלחות הישראליות לבכירים המצריים עסק בתפקידה של מצרים כמתווכת.

מחאה להחזרת החטופים
מחאה להחזרת החטופים מול מעון רה"מ בירושלים | צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופים

אמש הפגינו משפחות חטופים ומוחים נוספים מול הקריה בתל אביב בדרישה לשחרור החטופים, לאחר שפורסם תיעוד חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז. הבוקר הגיעו פעילות מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים למעון ראש הממשלה בירושלים, והציבו שם תמונות ענק של עשרות חטופים שנחטפו ותועדו בחיים ברצועת עזה, ונרצחו בשבי החמאס. על שלטי המחאה נכתב: "נחטפו בחיים - הופקרו למותם".

מהמחאה נמסר: "אחרי שאתמול בערב נחשפנו לסרטון הבלהות מרגעי החטיפה של אחיותנו התצפיתניות, אי אפשר לדמיין מה הן עוברות בכל דקה שעוברת בשבי החמאס. החודשים האחרונים הוכיחו מעל לכל - כל עוד מקבלי ההחלטות מתמהמהים ומסכלים כל הזדמנות לעסקה - החטופים משלמים בחייהם".

עוד נכתב: "עשרות חטופות וחטופים עדיין בחיים ומחכים שהממשלה תחזיר אותם הביתה בחיים. רק עסקה תחזיר אותם הביתה למשפחותיהם אחרי שהופקרו במשך 230 ימים. אפשר עוד להציל חיים! אסור לנו להישען רק על מבצעי חילוץ גופות שגובים את חייהם של חיילים נוספים. מבצעים לבדם לא מספיקים והביאו להחזרתם של חטופים בודדים בחיים. ראש הממשלה, הקבינט, וחברי הממשלה - האחריות לחיים שלהם בידיים שלכם. עסקה - עכשיו".

מפגינים למען החטופים מחוץ לקריה, ת"א
מפגינים למען החטופים, אתמול מחוץ לקריה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אמש פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי מערכת הביטחון מנסה לייצר ניסיון נוסף להתניע מחדש את המו"מ עם הצעה חדשה שמתגבשת. את ההצעה הקונקרטית הציג בכינוס הקבינט האלוף בדימ' ניצן אלון, האחראי מטעם הצבא על תחום החטופים והנעדרים. לא ידועים הרבה פרטים על אודות ההצעה, מאחוריה עומדים כל גופי מערכת הביטחון, אך ידוע כי היא לא כוללת בתוכה הבטחה ישראלית להפסקת הלחימה - נקודה עליה התעקש בעבר חמאס, באופן כזה או אחר.