בלינקן לגלנט וגנץ: "עסקה תקדם את תהליכי הנורמליזציה"

מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם השרים יואב גלנט ובני גנץ ודן עמם על המגעים לעסקת חטופים. בלינקן שיבח את ישראל על נכונותה לקדם הסכם: "הכדור אצל חמאס". מזכיר המדינה הדגיש שוב את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל ואמר כי העסקה המוצעת גם תבטיח את ביטחוונה לטווח הארוך - והיא עשויה לקדם את תהליכי הנורמליזציה עם סעודיה

גלנט ובלינקן בקריה חרבות ברזל
גלנט ובלינקן בפגישתם בקריה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח בלילה (בין ראשון לשני) עם השרים יואב גלנט ובני גנץ. השיחות עסקו בעסקת החטופים, ובלינקן שיבח את ישראל על נכונותה לקדם הסכם. עוד אמר בלינקן כי "הכדור נמצא כרגע אצל חמאס".

מזכיר המדינה הדגיש שוב את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל ואמר כי העסקה המוצעת גם תבטיח את ביטחוונה לטווח הארוך - והיא עשויה לקדם את תהליכי הנורמליזציה עם סעודיה.

מפגינים בתל אביב
מפגינים למען שחרור החטופים, אמש בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, לפי דיווח ב"אל-אח'באר" הלבנוני, חמאס הודיעה לקטר ומצרים כי עמדתה הסופית בנוגע לעסקה תלויה ב"קבלת מסמך כתוב" שכולל את הצעת ביידן במלואה - בנוסף ל"ערבויות ברורות מצד ארה"ב לכך שישראל תעמוד בהסכם".

עוד לפי הדיווח, בחמאס אמרו למודיעין המצרי כי לא תמסור תשובה סופית לפני שתקבל מסמך רשמי שכולל התחייבויות מצד ישראל, וכי סעיף זה לא יהיה נתון לדיון "כפי שנתניהו רוצה". מצרים, לפי הפרסום, ביקשה מחמאס ויתר הפלגים הפלסטיניים לשלוח נציגות לקהיר ביומיים הקרובים.